‌رانت‌بازان قصد دارند چهره بخش خصوصی را خدشه‌دار کنند

رییس اتاق بازرگانی استان البرز ‌رانت‌بازان قصد دارند چهره بخش خصوصی را خدشه‌دار کنند رییس اتاق بازرگانی استان البرز تغییر و اصلاح نگاه به صاحبان صنعت را ضروری دانست و گفت: با کمال تأسف افرادی با رانت‌بازی برای دریافت وام‌های کلان خودشان را به عنوان بخش خصوصی معرفی کرده و قصد دارند چهره فعالان اقتصادی […]

رییس اتاق بازرگانی استان البرز

‌رانت‌بازان قصد دارند چهره بخش خصوصی را خدشه‌دار کنند

رییس اتاق بازرگانی استان البرز تغییر و اصلاح نگاه به صاحبان صنعت را ضروری دانست و گفت: با کمال تأسف افرادی با رانت‌بازی برای دریافت وام‌های کلان خودشان را به عنوان بخش خصوصی معرفی کرده و قصد دارند چهره فعالان اقتصادی را خدشه‌دار کنند.

به گزارش مناقصه‌مزایده، رحیم‌بنامولایی با تأکید بر ضرورت شناسایی و برخورد قانونی با عوامل رانت باز اظهارکرد: بخش خصوصی معنا و مفهوم خاصی دارد و کسانی باید در صحنه اقتصاد جامعه وارد شوند که صلاحیت اخلاقی و رفتاری داشته باشند.

وی افزود: افرادی باید ادعای کارآفرینی را مطرح کنند که حداقل٥٠ درصد سرمایه آورده داشته باشند.

بنامولایی گفت: افرادی که با رانت‌ و رابطه بازی وام و زمین برای ایجاد واحد تولیدی دریافت کرده‌اند‌، اگر در مسیر فعالیت اقتصادی با مشکلاتی مواجه و‌ ورشکست شوند، دلشان نمی‌سوزد‌، چرا که آورده‌ای نداشته است.

رییس پارلمان بخش خصوصی استان البرز ادامه‌داد: این همه وام‌های بانکی معوقه که سیستم بانکی را به چالش کشیده‌ از تصمیم‌گیری‌های غلط و رانت‌بازی‌‌ها سرچشمه گرفته است.

بنامولایی از این‌که در مواردی نگاه به‌کارآفرین و صاحبان ثروت مشروع جرم تلقی می‌شود، اظهار تأسف کرد.

 

وی تصریح‌کرد: باید به نحوی فرهنگ‌سازی شود که در مسیر رونق اقتصادی داشتن ثروت مشروع به جای «جرم‌»، «افتخار» تلقی و برای صاحبان سرمایه که اشتغال ایجاد می‌کنند جایزه در نظر گرفته شود.