اجازه ترک‌تشریفات مناقصه برای نجات هپکو را از دولت می‌گیریم

استاندار مرکزی اجازه ترک‌تشریفات مناقصه برای نجات هپکو را از دولت می‌گیریم دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور برای معاون عمرانی وزارت کشور پرونده تشکیل داده است و خواستار بسته شدن حساب‌های شرکت هپکو است، اما اخیراً تصمیم بر این شد که وزارت صنعت با حضور نماینده سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات […]

استاندار مرکزی

اجازه ترک‌تشریفات مناقصه برای نجات هپکو را از دولت می‌گیریم

دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور برای معاون عمرانی وزارت کشور پرونده تشکیل داده است و خواستار بسته شدن حساب‌های شرکت هپکو است، اما اخیراً تصمیم بر این شد که وزارت صنعت با حضور نماینده سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات اعلام اضطرار برای احیای هپکو کنند و به دلیل اضطرار مسایل اجتماعی و کارگری در خصوص این شرکت، قرارداد احیا شود.

به گزارش ایسنا، زمانی‌قمی با بیان این‌که پس از این جلسه اضطرار باید بلافاصله پیش پرداخت مورد نیاز پرداخت شود که باعث جان گرفتن هپکو می‌شود، افزود: از سوی دیگر تصمیم بر دریافت اجازه ترک‌تشریفات مناقصه برای ۳هزار دستگاه برای وزارت راه، شهرداری و سازمان مدیریت بحران گرفته شده است. روند اینکار تا سازمان برنامه ‌و بودجه کشور پیش رفته و اجازه ترک‌تشریفات را از دولت خواهیم گرفت، اما قطعاً این امر کفایت نمی‌کند و باید منابع مالی مورد نیاز تزریق شود و مسیر قانع شدن وزارت راه، سازمان مدیریت بحران‌ و سازمان شهرداری‌ها انجام شود که قطعا در مدت زمان کوتاه و یک روزه میسر نمی‌شود.

استاندار مرکزی اضافه کرد: البته در جلسه اخیر تصمیم بر این شد که ۱۰۰ دستگاه توسط سازمان مدیریت بحران تأمین اعتبار شود تا هپکو در روزهای باقی‌مانده تا پایان سال فعال شود.

وی با اشاره به دریافت هفت میلیارد تومان تسهیلات و پرداخت معوقات کارگری شرکت هپکو بیان ‌کرد: البته بخشی از معوقات باقی مانده است چراکه وثایق بانکی در حد انتظار ارزش‌گذاری نشد، اما با پشتوانه دولت و تیم اقتصادی و بانک تجارت این رقم به منظور کاهش مشکلات تحقق یافت.

زمانی قمی با تأکید بر این‌که نجات هپکو صحبت زیبایی است، اما باید شرایط و وضع موجود مورد توجه قرار گیرد، تصریح‌کرد: باید ۲۳۰ میلیارد تومان بدهی به دولت پرداخت شود و امروز دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور سازمان خصوصی‌سازی را در خصوص هپکو مورد مؤاخذه قرارداده است و باید این رقم به خزانه بازگردانده شود، در حالی که این شرکت در پرداخت حقوق و معوقات کارگری مانده است، باید صبر و بردباری داشت و به دولت در مسیر اهداف و برنامه تعریف شده کمک کرد، همه جهت تحقق برنامه‌ها یاری‌کننده باشیم و با واقعیت‌های موجود پیش برویم.

وی تأکید کرد: ما در کنار کارگران هستیم و از این‌که مطالبات و معوقه دارند و صدمه دیدند عذرخواهی می‌کنم و از این‌که برای انجام مراحل کار صبور و حامی هستند قدردانی می‌کنم، امید است رونق را در استان شاهد باشیم.

استاندار مرکزی بیان‌ کرد: اگر اتفاق مثبتی در استان رخ می‌دهد حتما علت اصلی آن کارگران هستند، قطعاً آذرآب رونق می‌یابد و اجازه غروب آن را نمی‌دهیم. اگر فردی با توجه به شرایط موجود و واقعیات هپکو راهکاری برای نجات آن دارد پذیرا هستیم و قطعاً با بسیج تیم اقتصادی دولت و پیگیری امور به عنوان راهکار اصلی، مسیر رفع مشکلات را دنبال می‌کنیم.