نصب دوربین‌های جاده‌ای با ترک‌تشریفات مناقصه

نصب دوربین‌های جاده‌ای با ترک‌تشریفات مناقصه معاون وزیر راه‌و شهرسازی در پاسخ به علت برگزار نشدن مناقصه نصب دوربین‌های جاده‌ای گفت: پروژه نصب دوربین‌های جاده‌ای با ترک‌تشریفات مناقصه به یک شرکت زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت‌امام‌(ره) واگذار شد. داوودکشاورزیان، رییس سازمان راهداری در گفت‌وگو با مهر اظهارکرد: برای این کار مجبور به انجام مذاکرات سنگین […]

نصب دوربین‌های جاده‌ای با ترک‌تشریفات مناقصه

معاون وزیر راه‌و شهرسازی در پاسخ به علت برگزار نشدن مناقصه نصب دوربین‌های جاده‌ای گفت: پروژه نصب دوربین‌های جاده‌ای با ترک‌تشریفات مناقصه به یک شرکت زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت‌امام‌(ره) واگذار شد.

داوودکشاورزیان، رییس سازمان راهداری در گفت‌وگو با مهر اظهارکرد: برای این کار مجبور به انجام مذاکرات سنگین و طولانی با سازمان برنامه ‌و بودجه شدیم تا آنها را راضی به عدم برگزاری مناقصه کنیم. چون این شرکت بزرگ‌ترین شرکت در حوزه نصب دوربین‌های جاده‌ای است و سال‌ها در این حوزه فعالیت داشته و زیرساخت‌های انفورماتیک و دیتای لازم برای اجرای پروژه را در اختیار دارد.

وی ادامه‌داد: اگر مناقصه برگزار می‌کردیم به دلیل بزرگی کار، نهایتاً مجبور بودیم پروژه را به چند شرکت واگذار کنیم که این اتفاق هم مناسبات مالی را دچار مشکل می‌کرد هم در زمینه انتقال دیتا به این شرکت‌ها دچار مشکل می‌شدیم.

 

معاون وزیر راه‌و شهرسازی خاطرنشان‌کرد: شرکتی که قرار شد دوربین‌های جاده‌ای را نصب کند، متعهد شده تا تعمیر و نگهداری آنها را نیز به مدت ۸ سال برعهده بگیرد؛ همچنین براساس این قرارداد، علاوه بر این‌که سازمان راهداری هزینه خرید، ساخت و نصب دوربین‌‌ها را در پایان پروژه نصب، به شرکت مجری پرداخت می‌کند، قرار است سالانه ۵ درصد از درآمد دوربین‌‌ها را نیز به این شرکت پرداخت کند.