اختصاص ردیف اعتبارات ملی برای مناقصه محور نهاوند – آورزمان – ملایر

مدیر ساخت ‌و توسعه راه‌های اداره کل راه ‌و شهرسازی استان همدان‌ اختصاص ردیف اعتبارات ملی برای مناقصه محور نهاوند – آورزمان – ملایر مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: محور نهاوند – آورزمان – ملایر در استان همدان ردیف اعتباری مستقل ملی گرفت. حبیب‌نادیان‌رفیع در گفت‌وگو با […]

مدیر ساخت ‌و توسعه راه‌های اداره کل راه ‌و شهرسازی استان همدان‌

اختصاص ردیف اعتبارات ملی برای مناقصه محور نهاوند – آورزمان – ملایر

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: محور نهاوند – آورزمان – ملایر در استان همدان ردیف اعتباری مستقل ملی گرفت.

حبیب‌نادیان‌رفیع در گفت‌وگو با مهر با بیان این‌که محور نهاوند – آورزمان – ملایر ۴۲ کیلومتر است، گفت: با کمک استاندار همدان، نمایندگان مردم همدان در مجلس‌شورای‌اسلامی و پیگیری در وزارتخانه امسال ردیف اعتباری مستقل ملی برای این محور اخذ شد.

وی با بیان این‌که امسال در کل کشور با توجه به کمبود اعتبارات کم‌تر از ۱۰ پروژه ردیف اعتبار ملی گرفته‌اند که یکی از آنها محور نهاوند – آورزمان – ملایر است، گفت: طی سال‌های گذشته از طریق اعتبارات سازمان راهداری و ردیف رفع نقاط حادثه‌خیز حدود ۸ کیلومتر از این محور زیر پیمان رفت.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان همدان عنوان‌کرد: در حال حاضر ۴ کیلومتر از این محور آسفالت شده و ۴کیلومتر دیگر نیز در حال عملیات اجرایی است.

وی در توضیح این سؤال که مقرر شده بود اردیبهشت امسال عملیات اجرایی تعریض این محور آغاز شود و چه اقدامی برای ایمن‌سازی این محور انجام شده است، گفت: محور نهاوند – فیروزان در دست تعریض است.

نادیان رفیع با بیان این‌که محور نهاوند – آورزمان از محورهای بسیار حادثه‌خیز استان همدان است که امسال ۲۳ نفر کشته برجای گذاشته است، گفت: در صورت جذب اعتبارات تخصیصی ۸ کیلومتر از این محور حداکثر تا خرداد سال آینده ۴ خطه می‌شود.

وی با بیان این‌که اسناد مناقصه آماده شده و ردیف اعتبارات ملی اختصاص یافته است، گفت: تا تیرماه سال ۹۷، به شرطی که اعتبارات مورد نیاز تخصیص داده شود ۸ کیلومتر از محور نهاوند – آورزمان – ملایر تا سه‌راهی «اوشوند» ۴خطه خواهد شد.

 

نادیان رفیع در خصوص سه‌راهی روستای شعبان در نهاوند و اجرای زیرگذر این محور نیز گفت: مطالعات زیرگذر شعبان از طریق اداره کل راهداری انجام و برآورد‌ها صورت گرفته و در انتظار ابلاغ اعتبار برای اجرا هستیم.