مناقصه سوله‌سازی پتروشیمی دهدشت به زودی برگزار می‌شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد‌ مناقصه سوله‌سازی پتروشیمی دهدشت به زودی برگزار می‌شود استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تأمین اعتبار ساخت پتروشیمی دهدشت در آینده نزدیک خبر داد. به گزارش ایرنا، علی‌محمد‌احمدی در بازدید از روند ساخت پتروشیمی دهدشت اظهار‌کرد: روند ساخت این طرح با وجود گذشت ۱۰ سال از آغاز عملیات اجرایی آن به دلیل […]

استاندار کهگیلویه و بویراحمد‌

مناقصه سوله‌سازی پتروشیمی دهدشت به زودی برگزار می‌شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تأمین اعتبار ساخت پتروشیمی دهدشت در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایرنا، علی‌محمد‌احمدی در بازدید از روند ساخت پتروشیمی دهدشت اظهار‌کرد: روند ساخت این طرح با وجود گذشت ۱۰ سال از آغاز عملیات اجرایی آن به دلیل نبود فاینانس خارجی کند شده است.

وی با اشاره به این‌که هم اینک ۱۰ پتروشیمی در کشور در حال اجراست، افزود: طرح پتروشیمی دهدشت یکی از آنها بوده که مشکلات متعددی دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان‌کرد: باید مسایل و مشکلات پتروشیمی دهدشت هر چه سریع‌تر اولویت‌بندی و برطرف شوند و یکی از مشکلات مهم آن نیز وجود معارضات محلی است.

احمدی عنوان‌کرد: اجرای طرح‌های عملیاتی در پتروشیمی دهدشت با جدیت بیش‌تری در اولویت قرار گیرد و مدنظر باشد.

وی ابراز‌کرد: پس از اتمام عملیات خاکبرداری پتروشیمی دهدشت که هم‌اینک حدود ۹۰ درصد پیشرفت کاری دارد باید خرید تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی سوله‌های صنعتی آن توسط پیمانکار انجام شود.

احمدی اظهار‌کرد: برگزاری مناقصه برای آغاز عملیات اجرایی سوله‌سازی پتروشیمی دهدشت به‌زودی آغاز می‌شود.

عملیات اجرایی پتروشیمی دهدشت در سال ۱۳۸۶ در زمینی به مساحت ۱۱۰ هکتار آغاز شد.

این طرح ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن انواع مواد پتروشیمی را دارد.

 

پتروشیمی دهدشت در دشت ۴ هزار و ۵۰۰ هکتاری «کلاچو» در ۵ کیلومتری شهر دهدشت مرکز شهرستان ۱۳۲ هزار نفری کهگیلویه واقع شده است.