اقتصاد ایران سیاست‌زده است

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اقتصاد ایران سیاست‌زده است عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: اقتصاد کشور ما سیاست‌زده است و تلاش می‌شود تا شاخص‌های اقتصادی با متر سیاسی حل شود اما باید گفت با این شیوه نمی‌توان مسایل آن را حل کرد و جالب آن است که همه این موضوع را درک […]

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران

اقتصاد ایران سیاست‌زده است

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: اقتصاد کشور ما سیاست‌زده است و تلاش می‌شود تا شاخص‌های اقتصادی با متر سیاسی حل شود اما باید گفت با این شیوه نمی‌توان مسایل آن را حل کرد و جالب آن است که همه این موضوع را درک کرده‌اند اما کسی به آن توجه نمی‌کند‌.

یحیی‌آل‌اسحاق در گفت‌وگو با پانا برای بهبود فضای کسب‌و کار در کشور قانونی به این منظور تدوین شده است‌، اظهارکرد: ۱۱ شاخص برای کسب‌وکار وجود دارد که توسط سازمان‌های جهانی در اغلب کشورهای جهان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد اما باید گفت راهکار بهبود فضای کسب‌و کار در کشور توجه به دردی است که نمی‌خواهیم آن را علاج کنیم.

وی افزود: اقتصاد کشور ما سیاست‌زده است و تلاش می‌شود تا شاخص‌های اقتصادی با متر سیاسی حل شود اما باید گفت با این شیوه نمی‌توان آن را حل کرد و جالب آن است که همه این موضوع را درک کرده‌اند اما کسی به آن توجه نمی‌کند.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار‌کرد: سیاست حوزه قدرت است اما اقتصاد حوزه سود‌، زیان، بهره‌وری و کیفیت است و منطق این دو حوزه با هم متفاوت است و نمی‌توان با یک منطق این دو حوزه را اداره کرد.

آل‌اسحاق عنوان‌کرد: سایه جریانات سیاسی از حوزه اقتصاد برداشته نمی‌شود و تا زمانی که این شرایط حاصل نشود بهبود اقتصاد حاصل نمی‌شود و از سوی دیگر حل مشکلات اقتصادی بدون هماهنگی و همدلی و توجه سرمایه‌های مالی و اجتماعی قابل بهبود نخواهد بود.

وی خاطرنشان‌کرد: حوزه اقتصاد نیاز به اتحاد‌، هم جهتی و هم برنامه‌ای دارد و مانند ماشینی است که هر چرخ آن نمی‌تواند به یک سمت حرکت کند و این هماهنگی نیازمند همکاری تمام اجزای حاکمیت است و مجلس‌، دولت و قوه قضاییه باید با هم در این مسیر همکاری داشته باشند.

 

آل‌اسحاق گفت‌: نهادهای عمومی مانند اتاق‌های بازرگانی و اصناف و مردم نیز در این مسیر باید برای اداره بهتر اقتصاد کشور به یک همدلی برسند و وجدان عمومی جامعه باید به این بلوغ برسد که آنچه مهم است، حفظ منافع ملی کشور است.