صندوق یک نهاد ترویج صادرات نیست

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات صندوق یک نهاد ترویج صادرات نیست مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات گفت: نهادینه کردن فرهنگ صادرات در بین تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی کشور یک امری ضروری است. کمال‌سیدعلی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار‌کرد: براساس صحبت‌های معاون اول رییس‌جمهور، منابع ارزی ما کفایت تقاضای ارزی ما را می‌کند و این افزایش […]

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات

صندوق یک نهاد ترویج صادرات نیست

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات گفت: نهادینه کردن فرهنگ صادرات در بین تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی کشور یک امری ضروری است.

کمال‌سیدعلی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار‌کرد: براساس صحبت‌های معاون اول رییس‌جمهور، منابع ارزی ما کفایت تقاضای ارزی ما را می‌کند و این افزایش منابع کشور به دلیل بالا رفتن قیمت نفت‌، بهتر شدن میزان صادرات و مثبت شدن تراز تجاری صورت گرفته است.

وی در پاسخ به این پرسش که صندوق ضمانت صادرات در جهت افزایش صادرات کشور چه اقداماتی صورت داده است، افزود: صندوق یک نهاد ترویج صادرات نیست و باید صادراتی اتفاق بیفتد تا در مرحله بعد صندوق ضمانت صادرات وارد عمل شود.

به گفته وی نهادینه کردن فرهنگ صادرات در بین تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی کشور یک امری ضروری است.

سیدعلی بیان‌کرد: سرانه پرداخت بیمه در کشور ما ۱۵۰ دلار است و در حالی‌که این عدد در کشورهای دیگر به ۶ تا ۷ هزار دلار می‌رسد.

وی اضافه‌کرد: فرهنگ بیمه اعتباری، نوع فعالیت‌های صندوق ضمانت صادرات و نهادهای مشابه آنها برای بسیاری از فعالان اقتصادی کشور ناشناخته است و شاید دلیل اصلی این موضوع انجام فعالیت‌های وارداتی در بیش‌تر این افراد باشد.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات تأکید‌کرد: یکی از روش‌های کاربردی در جهت ترویج فرهنگ صادرات و شناساندن نهادهایی که به صادرات کمک می‌کنند، رسانه‌های عمومی است و ما نیز در جهت افزایش تبلیغات برای آشنایی بیش‌تر تولیدکننده‌ها با خدمات صندوق ضمانت صادرات‌، این اواخر اقداماتی را صورت داده‌ایم.

وی ادامه‌داد: این مهم است که صادرکننده‌های کشور با منافع خود در صندوق ضمانت صادرات آشنا شده و بدانند چقدر می‌توانند از منابع ما در جهت کاهش ریسک معاملات خود بهره برند.

سید‌علی در رابطه با هدف‌گذاری صورت گرفته در دولت، تصریح‌کرد: هدف ما رساندن میزان صادرات از ۴۲ میلیارد دلار در سال به ۵۵ تا ۶۰ میلیارد دلار تا ۳ سال آینده است.

 

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات در پایان یادآور ‌شد: صندوق ضمانت صادرات در ۳۰ استان کشور به واسطه اتاق‌های بازرگانی، اتحادیه‌ها و سازمان‌های دیگر نمایندگانی را برای ارتباط با صادرکنندگان تعیین کرده است و به‌طور حتم آشنایی بانک‌ها با عملکرد صندوق کمک به‌سزایی در شناساندن آن به فعالان اقتصادی خواهد کرد.