منتظر تحویل زمین هستیم

پیمانکار برنده مناقصه راه‌آهن خراسان‌جنوبی منتظر تحویل زمین هستیم پیمانکار قطعه اول راه‌آهن خراسان‌جنوبی گفت: پس از تحویل زمین، عملیات زیرسازی قطعه اول راه‌آهن خراسان‌جنوبی را آغاز می‌کنیم. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما این قطعه از ایستگاه یونسی بجستان به سمت بیدخت گناباد به طول ۴۷ کیلومتر است که حدود۴۵ روز پیش پیمانکار آن […]

پیمانکار برنده مناقصه راه‌آهن خراسان‌جنوبی

منتظر تحویل زمین هستیم

پیمانکار قطعه اول راه‌آهن خراسان‌جنوبی گفت: پس از تحویل زمین، عملیات زیرسازی قطعه اول راه‌آهن خراسان‌جنوبی را آغاز می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما این قطعه از ایستگاه یونسی بجستان به سمت بیدخت گناباد به طول ۴۷ کیلومتر است که حدود۴۵ روز پیش پیمانکار آن در مناقصه‌ای مشخص شد.

پیمانکار بومی این قطعه با بیان این‌که قرارداد این طرح منعقد شده و کارهای اداری آن در حال انجام است گفت: حداکثر تا پایان این هفته قرارداد به صورت رسمی ابلاغ می‌شود.

سلیمانی افزود: پس از ابلاغ رسمی، باید شرکت ساخت ‌و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور زمین‌های پروژه را تحویل دهد تا کار به صورت رسمی آغاز شود.

وی گفت: مدت قرارداد زیرسازی قطعه از ایستگاه یونسی بجستان به سمت بیدخت گناباد ۳ سال است که در صورت تزریق اعتبار کار با سرعت بیش‌تری پیش خواهد رفت.

به گفته پیمانکار این قطعه از راه‌آهن خراسان‌جنوبی، پس از این ۳ سال، از طریق جذب سرمایه‌گذار ریل‌گذاری راه‌آهن یونسی – بیدخت اجرا خواهد شد.

طول مسیر راه‌آهن زاهدان- بیرجند-گناباد-بجستان ۷۰۰ کیلومتر است که فعلاً محور ایستگاه یونسی بجستان تا بیرجند به طول ۲۵۰ کیلومتر در دستور کار قرار دارد.

 براساس اعلام مقامات استانداری خراسان‌جنوبی این پروژه در سال گذشته ۸۸ میلیارد ریال اعتبار داشته و کسری اعتبار این پروژه در سال‌های ۹۳ و ۹۴ نیز تأمین شده است.

 هزینه پروژه ۴۷کیلومتری ایستگاه یونسی بجستان-گناباد، ۵۴۶ میلیارد ریال و برآورد اعتبار مورد نیاز برای اجرای محور بیرجند به طول ۲۲ کیلومتر نیز ۴۱۰ میلیارد ریال است.