قوانین فعلی بیش‌تر به نفع واردات است

قوانین فعلی  بیش‌تر به نفع واردات است مدیرعامل شرکت صنایع پزشکی فارمد گفت: قوانین دست‌وپاگیر داخلی سد محکمی برای تولید‌کننده‌هایی هستند که با کم‌ترین امکانات راه سبقت از رقبای خارجی خود را در پیش گرفته‌اند. به گزارش مناقصه‌مزایده، سیروس‌میاندشتی اظهار کرد: یکی از مشکلات این است که یک شرکتی که با تکیه بر دانش بومی […]

قوانین فعلی  بیش‌تر به نفع واردات است

مدیرعامل شرکت صنایع پزشکی فارمد گفت: قوانین دست‌وپاگیر داخلی سد محکمی برای تولید‌کننده‌هایی هستند که با کم‌ترین امکانات راه سبقت از رقبای خارجی خود را در پیش گرفته‌اند.

به گزارش مناقصه‌مزایده، سیروس‌میاندشتی اظهار کرد: یکی از مشکلات این است که یک شرکتی که با تکیه بر دانش بومی وارد مناقصه می‌شود، شرایط برابر با تولید‌کننده‌ای دارد که تمام قطعات وارداتی خود را با برچسب تولید داخل در معرض معامله قرار می‌دهد.

وی افزود: قوانین اکنون بیش‌تر به نفع واردات است و چراکه صنایع وارداتی هم ارز دولتی می‌گیرند و هم ارزش‌افزوده نمی‌دهند، بنابراین قیمت تمام شده تولید‌کننده بیش‌تر از وارداتی می‌شود.

این کارآفرین در ادامه به مشکلات تولید پرداخت و گفت: ارایه تسهیلات کم به بخش تولیدی از دیگر مشکلاتی بود که به آن پرداخت شد و این کارآفرین اظهار کرد: ارایه تسهیلات ۱۸ درصد وعده‌ای است که داده می‌شود اما بالای ۲۵ درصد کارمزد‌ها سود بهره گرفته شده است.

میاندشتی گفت: امروز ایمان به ظرفیت‌های تولیدی بدون چشم داشت به کمک دولت سبب شده تا برای صادرات ۵۰ میلیون یورو در سال در شرکت صنایع پزشکی فارمد کنسرسیوم دیالیز ایران ایده‌پردازی شود.

وی اضافه‌کرد: در بازار رقابت داخلی شاهد آن هستیم که برخی از فرصت‌طلبان اجناس را وارد و با زدن برچسب تولید داخلی وارد این عرصه رقابتی می‌شوند.

میاندشتی بخشی از مشکلات را در زمینه تولید این‌گونه بیان کرد: برای مواد اولیه ارزش‌افزوده گرفته می‌شود و ارز تعلق نمی‌گیرد و با توجه به مشکلات موجود باید فکر اساسی در این زمینه داشت.

 

وی ادامه‌داد: صنایع پزشکی فارمد با وجود مشکلات فوق، هزینه‌ها و دستمزدها، ۵ سال قیمت‌ها را ثابت نگه داشت، اما بازهم اصرار بر پایین آمدن قیمت‌هاست که قطعاً صرفه‌ای برای تولیدکننده نخواهد داشت.