مهم‌ترین عامل ترویج رانت تعدد مراکز تصمیم‌گیری است

‌رییس اتاق البرز مهم‌ترین عامل ترویج رانت تعدد مراکز تصمیم‌گیری است رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز گفت: تعدد مراکز تصمیم‌گیری مهم‌ترین عامل ترویج رانت و فساد است. رفع این معضل مستلزم اصلاح قوانین و مقررات زائد اداری است. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران رحیم‌بنامولایی با اشاره به […]

‌رییس اتاق البرز

مهم‌ترین عامل ترویج رانت تعدد مراکز تصمیم‌گیری است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز گفت: تعدد مراکز تصمیم‌گیری مهم‌ترین عامل ترویج رانت و فساد است. رفع این معضل مستلزم اصلاح قوانین و مقررات زائد اداری است.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران رحیم‌بنامولایی با اشاره به طرح‌ها و برنامه‌های متنوع دولت برای رفع مشکلات حاکم بر اقتصاد کشور اظهارکرد: تا زمانی که با عوامل رانت و فساد قاطعانه برخورد نشود و افراد خاطی از بدنه ادارات و بخش خصوصی طرد نشوند، انتظار رونق اقتصادی، شعاری بیهوده و غیرعملی است.

وی تعدد مراکز تصمیم‌گیری را مهم‌ترین عامل ترویج رانت و فساد عنوان‌کرد و گفت: رفع این معضل مستلزم اصلاح قوانین و مقررات زائد اداری است. از مجلس‌شورای‌اسلامی و قوه قضاییه درخواست می‌کنیم با اصلاح قوانین و ارایه راهکار، برای رفع این مشکل حاد، دولت را یاری دهند.

بنامولایی با بیان این‌که بسیاری از مدیران کارخانه‌ها در مسیر تولید و صادرات همچنان روش‌های سنتی را ادامه می‌دهند، گفت: برای نفوذ در بازار جهانی باید نگاه بین‌المللی در بخش تولید کشور حاکم شود تا بتوانیم محصولات مشتری‌پسند و قابل‌ رقابت را تولید و راهی بازار صادرات جهانی کنیم.

وی افزود: هدف اتاق البرز این است که علاوه بر دوره‌های آموزش و تعلیم نیروهای کاربردی، برای مدیران کارخانه‌هایی که همچنان نگاه سنتی را در واحدهایشان به‌کار گرفته‌اند نیز دوره‌های آموزشی دایر کنیم. با شرکت مدیران کارخانه‌ها در دوره‌های آموزشی این واحد‌ها قادر خواهند بود محصولات مشتری‌پسند و قابل‌رقابت تولید و راهی بازارهای صادراتی کنند.

رییس اتاق البرز خاطرنشان‌کرد: تا زمانی که دانشگاه‌های ما صرفاً به آموزش‌های تئوری اکتفا می‌کنند، نیاز صنعت کشور به نیروهای کارآمد و توانمند تأمین نخواهد شد.

 

بنامولایی وجود صد‌ها هزار فارغ‌التحصیل بیکار را ناشی از توجه نکردن به تأمین نیروهای موردنیاز بخش تولید کشور عنوان کرد و گفت: نباید ادامه این روند به مرزی برسد که در اذهان عمومی این تصور ایجاد شود که دانشگاه‌ها کاسب شده و از تربیت نیروهای کارآمد موردنیاز جامعه فاصله گرفته‌اند.