تولیدکنندگان اگر صادرات‌گرا نشوند، سهم بازار داخلی‌شان را از دست می‌دهند

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ایران تولیدکنندگان اگر صادرات‌گرا نشوند، سهم بازار داخلی‌شان را از دست می‌دهند رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ایران با تأکید بر این‌که تولیدکنندگان به دنبال دانش، فناوری و پیوستن به خارجی‌‌‌ها باشند، گفت: تولیدکنندگان اگر صادرات‌گرا نشوند، سهم بازار داخلی‌شان را از دست خواهند داد. به گزارش ایرنا، محمدطحان‌پور در […]

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ایران

تولیدکنندگان اگر صادرات‌گرا نشوند، سهم بازار داخلی‌شان را از دست می‌دهند

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ایران با تأکید بر این‌که تولیدکنندگان به دنبال دانش، فناوری و پیوستن به خارجی‌‌‌ها باشند، گفت: تولیدکنندگان اگر صادرات‌گرا نشوند، سهم بازار داخلی‌شان را از دست خواهند داد.

به گزارش ایرنا، محمدطحان‌پور در مراسم رونمایی از تولیدات جدید شرکت امرسان در محل باشگاه فرمانیه تهران خطاب به تولیدکنندگان تصریح ‌کرد: تولید بهتر نیازمند ارتقای دانش، فناوری و سرمایه‌گذاری بیش‌تر است و در صورتی که تولیدکنندگان به سمت اخذ دانش فنی از خارجی‌‌‌ها نروند و با آنها به سرمایه‌گذاری و کار مشترک نپردازند، از گردونه حذف خواهند شد.

وی تأکید‌ کرد: اگر تولیدکنندگان محصولات باکیفیت ایرانی، صادرات‌گرا نشوند و کالاهای صادراتی تولید نکنند، در آینده نزدیک حتی نمی‌توانند سهم بازار داخلی شان را حفظ کنند؛ اما فراموش نکنیم نگاه صادراتی، قیمت و کیفیت مناسب محصول و خدمات پس از فروش می‌خواهد.

به گفته این مقام مسؤول، امروز سود بالای تسهیلات، گرانی مواد اولیه و مشکلات بیمه تأمین اجتماعی و مالیات بر ارزش‌افزوده در تقابل با رقبای جهانی، مهم‌ترین مشکلات تولید لوازم خانگی در کشور است.

وی بیان ‌کرد: سود ۲۸ درصدی تسهیلات بانکی در حالی از تولیدکنندگان داخلی گرفته می‌شود که در هیچ کجای جهان شاهد چنین سیستمی نیستیم، در حالی که شاهدیم «افراد بی‌تدبیر» بانک می‌زنند و با دلالی، به بیکاری موجود در کشور دامن زده و دولت را به چالش می‌کشانند.

طحان‌پور ادامه‌ داد: سود سپرده‌های بانکی به عامل تنبلی و تن پروری مردم تبدیل شده است و با مشکلات یاد شده، تولیدکنندگان نیز کسب سودهای بانکی را بر کار و تلاش و فعالیت ترجیح می‌دهند.

وی با تأکید بر لزوم حرکت تولیدکنندگان به سوی تنوع محصولات و ارایه سبدی از کالا‌‌ها به مردم، خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان باید در آینده بتوانند همه انواع لوازم خانگی را تولید کنند، زیرا امروز ترجیح مصرف‌کنندگان یک‌دست کردن «ست کردن» لوازم خانگی است و باید به چنین نکات ظریفی در پاسخ به تقاضای افراد توجه داشت.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ایران ادامه‌ داد: در فضای کنونی کشور شاهدیم برخی افراد با استفاده از تریبون‌هایی که در اختیار دارند، فضای تعاملی که جمهوری اسلامی ایران با تلاش‌های وزارت امور خارجه و سایر مسؤولان نظام در حال پی‌ریزی آن بوده و به نفع رفاه و تولید و صادرات کشور است را بهم می‌زنند و نگاه‌های مثبت جهانی را مسکوت می‌گذارند.

احتمال ارایه مجدد کارت‌های اعتباری

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ایران همچنین از احتمال ارایه مجدد کارت‌های اعتباری تا یک ماه دیگر خبر داد و خواستار اهتمام هرچه بیش‌تر نمایندگی‌های فروش به این ظرفیت فروش شد.

وی در ادامه بر لزوم مشتری مداری و لزوم توجه بیش‌تر به استفاده از فضای مجاری برای بازاریابی، تبلیغات و فروش تأکید ‌کرد و گفت: در صورت نبود برند فروشی و ارایه نکردن خدمات مناسب، دست‌کم ۶۰ درصد اصناف کشور تا پنج سال آینده از دور خارج خواهند شد.

طحان‌پور همچنین بر لزوم استفاده از «کالای خوب ایرانی» از سوی ایرانیان تأکید ‌کرد و با بیان این‌که اهتمام به این موضوع افزایش تولید و اشتغال در کشور را به همراه داشت، تصریح‌ کرد: دست‌کم ۱۰۰ شغل به صنعت لوازم خانگی وابسته است که در صورت روشن ماندن چرخ تولید آن، رونق سایر مشاغل را به همراه خواهد داشت.

 

وی ادامه ‌داد: استفاده از کالای خوب ایرانی به معنای کنار رفتن کالاهای بی‌کیفیت، زیرپله‌ای و بدون گارانتی تولیدی در کارگاه‌های غیرمجاز است.