ارزیابی عملکرد یک ساله مبارزه با فساد

در سومین همایش مبارزه با فساد در اتاق تهران صورت می‌گیرد ارزیابی عملکرد یک ساله مبارزه با فساد عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن‌ و کشاورزی تهران از برگزاری همایش مبارزه با فساد، برابر روال دو سال گذشته، خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از سایت خبری اتاق بازرگانی تهران، حسن‌عابدی‌جعفری با بیان […]

در سومین همایش مبارزه با فساد در اتاق تهران صورت می‌گیرد

ارزیابی عملکرد یک ساله مبارزه با فساد

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن‌ و کشاورزی تهران از برگزاری همایش مبارزه با فساد، برابر روال دو سال گذشته، خبر داد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از سایت خبری اتاق بازرگانی تهران، حسن‌عابدی‌جعفری با بیان این‌که گردهمایی «مبارزه با فساد» همزمان با روز جهانی مبارزه با فساد، از سوی بخش خصوصی در اتاق تهران برگزار می‌شود، گفت: در روز بیستم آذرماه امسال و برای سومین سال متوالی، همایش مبارزه با فساد در اتاق تهران برگزار و اقداماتی که در طول یک سال گذشته در این رابطه از سوی بخش خصوصی و دولتی صورت گرفته، مورد نقد و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به این‌که در این گردهمایی مقامات و شخصیت‌های دولتی و بین‌المللی حضور خواهند داشت و در کنار مسؤولانی از اتاق بازرگانی و بخش خصوصی، عملکرد یک ساله مبارزه با فساد در کشور را ارزیابی خواهند کرد، افزود: در این همایش همچنین برنامه‌های یک سال آینده بخش خصوصی و دولتی در امر مبارزه با فساد، معرفی و ارایه می‌شود.

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران با یادآوری این‌که در همایش امسال، نماینده دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در ایران و نیز نماینده اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) حضور خواهند داشت، به اقدامات یک سال گذشته بخش خصوصی در امر مبارزه با فساد اشاره کرد و افزود: در طول یک سال اخیر، چندین نشست تخصصی با موضوع مبارزه با فساد و به منظور آگاهی‌بخشی به فعالان اقتصادی در اتاق ایران و اتاق تهران برگزار شده است.

عابدی‌جعفری ادامه ‌داد: همچنین از سوی بخش خصوصی و اتاق بازرگانی، طرحی مبتنی بر مدیریت مبارزه با رشوه و به منظور پیشگیری از بروز فساد در بنگاه‌های اقتصادی در دست انجام است.

 به گفته وی، در این زمینه، ایران جزو نخستین کشورهای جهان است که بخش خصوصی در این زمینه گام نهاده و در حال تدوین مدلی با استانداردهای جهانی برای مبارزه با فساد است.

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران همچنین به حمایت اتاق تهران از پایان‌نامه‌های دانشجویی که در حوزه مبارزه بخش خصوصی با فساد تدوین شده، اشاره کرد و گفت: در این خصوص نیز نشست‌هایی برگزار شده و قرار است اتاق تهران در فهرست موضوعات پایان‌نامه‌های دانشجویی که مورد حمایت قرار می‌دهد مسأله مبارزه با فساد در حوزه اقتصاد را نیز وارد کند. ضمن این‌که استفاده از این پایان‌نامه‌ها نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

عابدی‌جعفری گفت: اطلاعات بیش‌تر در خصوص اقدامات اتاق تهران به نمایندگی از بخش خصوصی در خصوص مدل مبارزه با فساد در جریان برگزاری همایش از سوی مسؤولان امر اعلام خواهد شد.

 

لازم به ذکر است که اتاق تهران در دو سال گذشته به مناسبت روز جهانی مبارزه با فساد دو همایش با حضور مهمانانی مانند حجت‌الاسلام پورمحمدی، وزیر وقت دادگستری، و حجت‌الاسلام علی‌اکبرناطق‌نوری برگزار کرد که مورد استقبال قرار گرفت. این همایش امسال نیز برابر برنامه روز دوشنبه ۲۰ آذر در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی تهران برگزار خواهد شد.