افزایش بودجه عمرانی کشور با کوچک‌سازی دولت

یک عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران مطرح‌ کرد افزایش بودجه عمرانی کشور با کوچک‌سازی دولت یک عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران گفت: با کوچک‌سازی دولت می‌توان بودجه بیش‌تری را به بخش عمرانی اختصاص داد به همین دلیل دولت باید با کوچک‌سازی، منابع بودجه را به سمت بخش عمرانی سوق دهد. عباس‌آرگون‌ در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین […]

یک عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران مطرح‌ کرد

افزایش بودجه عمرانی کشور با کوچک‌سازی دولت

یک عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران گفت: با کوچک‌سازی دولت می‌توان بودجه بیش‌تری را به بخش عمرانی اختصاص داد به همین دلیل دولت باید با کوچک‌سازی، منابع بودجه را به سمت بخش عمرانی سوق دهد.

عباس‌آرگون‌ در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین با اشاره به عملکرد ۱۰۰ روزه دولت دوازدهم اظهار کرد: با توجه به این‌که دولت دوازدهم استمرار دولت یازدهم است، نمی‌توان به‌طور واضحی تغییرات را بررسی کرد. از سوی دیگر ۱۰۰ روز زمان کافی برای بررسی عملکرد نیست.

وی ادامه‌ داد: دولت دوازدهم تاکنون مانند دولت یازدهم عمل کرده و به همین دلیل تغییر ملموسی را در اقتصاد کشور شاهد نبودیم. همچنان مشکلات و مسایل گذشته مانند نرخ بیکاری، رکود نسبی در اقتصاد، بهبود وضعیت معیشت مردم و فضای کسب‌وکار در کشور مطرح است.

آرگون عنوان‌ کرد: یکی از اقدامات خوبی که در ماه‌های اخیر رخ داد، کاهش نرخ سود بانکی بود، اما به نظر می‌رسد که این نرخ باید بیش‌تر کاهش پیدا کند زیرا همچنان این نرخ برای سرمایه‌گذاری بالاست.

وی با اشاره به وضعیت کسب‌وکار کشور گفت: امیدوار هستیم دولت با برنامه‌هایی که اعلام کرده، فضای کسب‌وکار را به خصوص برای بخش خصوصی مهیا کند، تا مشاغل بیش‌تری در کشور ایجاد شود. از طرف دیگر انتظار داریم که دولت از حجم خود بکاهد. زیرا دیوان سالاری و بوروکراسی همچنان در بدنه دولت وجود دارد و بودجه زیادی را به خود اختصاص می‌دهد.

آرگون افزود: با کوچک‌سازی دولت می‌توان بودجه‌های بیش‌تری را به بخش عمرانی اختصاص داد به همین دلیل دولت با کوچک‌سازی باید بودجه را به سمت بخش عمرانی سوق دهد. همچنان‌که دولت باید برای جذب سرمایه‌گذار خارجی تلاش بیش‌تری کند.

 

این عضو هیأت نمایندگان اظهار کرد: در بحث فساد نیاز به اقدام جدی‌تری نیاز است؛ در حال حاضر فساد فراگیر شده و این موضوع مانع اطمینان سرمایه‌گذاری می‌شود، بنابراین دولت باید از راه‌های دیگری برای مبارزه فساد اقدام کند.