برنده مناقصه ساخت ۵۶۰ دستگاه واگن مترو به زودی‌ مشخص می‌شود

عضو دولتی اتاق تهران برنده مناقصه ساخت ۵۶۰ دستگاه واگن مترو به زودی‌ مشخص می‌شود معاون صنایع وزیر صنعت و عضو دولتی اتاق تهران گفت: تولیدکنندگان و واگن‌سازان ایرانی ۵ هزار واگن باری را تولید خواهند کرد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محسن‌صالحی‌نیا اظهارکرد: قرارداد واگن باری منعقد شده و این قرارداد شامل ۵ […]

عضو دولتی اتاق تهران

برنده مناقصه ساخت ۵۶۰ دستگاه واگن مترو به زودی‌ مشخص می‌شود

معاون صنایع وزیر صنعت و عضو دولتی اتاق تهران گفت: تولیدکنندگان و واگن‌سازان ایرانی ۵ هزار واگن باری را تولید خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محسن‌صالحی‌نیا اظهارکرد: قرارداد واگن باری منعقد شده و این قرارداد شامل ۵ هزار واگن است که بین ۳ تولیدکننده داخلی تولید واگن باری تقسیم شده است.

وی اضافه‌کرد: نمونه‌های واگن تولید و تأییدیه آن هم گرفته شده است، تولیدکنندگان هم در حال آماده شدن برای تولید انبوه هستند.

صالحی‌نیا درباره زمان تحویل این واگن‌‌ها گفت: زمان‌بندی‌هایی برای تحویل واگن‌‌ها در نظر گرفته شده و هر واگن‌ساز براساس زمان‌بندی مخصوص، واگن تولید شده را تحویل می‌دهد.

وی افزود: البته در خصوص واگن‌های مسافری و مترو هم قراردادهای مشترکی هماهنگ شده که نظارت بر ساخت و پیمانکاران داخل بر عهده سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است.

عضو دولتی اتاق تهران درباره قرارداد خارجی ساخت واگن هم گفت: دو تا ۳ قرارداد خارجی در این باره وجود دارد که با توجه به نوع قطار و ویژگی‌هایی که از نظر واگن درون‌شهری یا برون‌شهری است، تقسیم‌بندی می‌شود.

صالحی‌نیا همچنین گفت: ساخت ۵۶۰ دستگاه واگن مترو به مناقصه رفته و به زودی‌‌ها برنده مناقصه مشخص می‌شود. این مناقصه‌ها هم براساس سیاست‌های استفاده از ظرفیت تولیدکننده داخلی مدیریت می‌شود.

 

اخیراً آخوندی، وزیر راه‌ و شهرسازی با بیان این‌که برای ۶ هزار و ۸۰۰ واگن باری قرارداد همکاری با روس‌‌ها داریم که بخش اعظم این واگن‌‌ها در ایران ساخته می‌شود، گفت: برای ۳ سال آینده، بخش عمده واگن‌سازی ایران مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و همین الان هم فعال است. همچنین با شرکت مشترک ایرانی و کره‌ای قرارداد ساخت ۵۴۰ واگن برای استفاده در حمل‌ و نقل حومه‌ای امضا شده است، ضمن این‌که قراردادهای جدید خرید و ساخت واگن‌های مسافری با آلمان‌ها، روس‌‌ها و کره‌ای‌‌ها هم در دست اقدام است.