زمان برخورد با تخفیف‌های کاذب برخی فروشگاه‌ها رسیده است

رییس اتاق اصناف بابل اعلام کرد زمان برخورد با تخفیف‌های کاذب برخی فروشگاه‌ها رسیده است رییس اتاق اصناف بابل، معتقد است: بزرگ‌‌‌ترین لطمه به اقتصاد شهرستان‌ها را شرکت‌های اقماری زده‌اند که با طرح قیمت‌گذاری کالا توسط اتاق اصناف می‌توان جلوی این روند را گرفت. حسین‌لعلی در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، در مورد […]

رییس اتاق اصناف بابل اعلام کرد

زمان برخورد با تخفیف‌های کاذب برخی فروشگاه‌ها رسیده است

رییس اتاق اصناف بابل، معتقد است: بزرگ‌‌‌ترین لطمه به اقتصاد شهرستان‌ها را شرکت‌های اقماری زده‌اند که با طرح قیمت‌گذاری کالا توسط اتاق اصناف می‌توان جلوی این روند را گرفت.

حسین‌لعلی در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، در مورد مصوبه هیأت عالی نظارت در خصوص قیمت‌گذاری توسط اصناف و جلوگیری از فعالیت تبلیغاتی فروشگاه‌ها و شرکت‌ها اقماری گفت: ‌زمانی کارخانه‌ها یا تولیدی‌‌ها در هر شهرستان یک نمایندگی داشتند و تمام کالاهایشان را به آن نمایندگی با در نظر گرفتن تخفیف و هزینه مسافت می‌فروختند و در عوض نمایندگی تعهدات شرکت را برآورده می‌کرد، اما دیگر این روند سالم وجود ندارد.

وی ادامه‌داد: اکنون شرکت‌های اقماری با چندین منشی و چندین خط تلفن با قیمت‌های متنوع کالاهایشان را می‌فروشند و معمولاً با مشکلاتی همراه می‌شود که در نهایت موضوع به اتاق اصناف و تعزیرات کشیده می‌شود. این موضوع نیمی از مشکل بازار در شهرستان‌ها است که با ورود اتاق در قیمت‌گذاری تا حدود زیادی برطرف می‌شود.

 لعلی در ادامه به برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نحوه تبلیغاتشان اشاره ‌کرد و با انتقاد از این وضعیت گفت: ‌هر روز در بازرسی از برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای با بنرهایی مواجه می‌شویم که تبلیغ تخفیف ۵۰ درصدی را درج کرده‌اند و پس از اعتراض به این عمل، اعلام می‌کنند که اشتباه شده و کارکنان به اشتباه این کار را کرده‌اند اما باز هم این موضوع تکرار می‌شود.

 

‌وی افزود: بار‌ها در این رابطه با مسؤولان مدیران شهری صحبت کرده‌ایم و خواستار برخورد با این وضعیت شده‌ایم اما شرایط تغییری نکرده است.