میزهای کالایی، مرکز تصمیم‌سازی توسعه صادرات

در جلسه میز داروهای شیمیایی مطرح شد‌ میزهای کالایی، مرکز تصمیم‌سازی توسعه صادرات میز محصولات دارویی شیمیایی با حضور معاون توسعه صادرات کالا و خدمات، مدیر کل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی‌ و معدنی و نمایندگان تشکل‌ها و شرکت‌های مرتبط برگزار شد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمدرضامودودی، معاون […]

در جلسه میز داروهای شیمیایی مطرح شد‌

میزهای کالایی، مرکز تصمیم‌سازی توسعه صادرات

میز محصولات دارویی شیمیایی با حضور معاون توسعه صادرات کالا و خدمات، مدیر کل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی‌ و معدنی و نمایندگان تشکل‌ها و شرکت‌های مرتبط برگزار شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمدرضامودودی، معاون توسعه صادرات کالا و خدمات با تأکید بر نقش محوری میزهای کالا و خدمات اظهارکرد: میزهای کالا و خدمات مرکز اصلی تصمیم‌سازی در زمینه توسعه صادرات و یافتن راهکارهای مناسب است.

وی با اشاره به ظرفیت‌سازی‌های صورت گرفته در خصوص تولید داروهای شیمیایی گفت: چشم‌انداز و مرز توانایی‌های این صنعت، قطعاً بیش از آن چیزی است که در آمار مشاهده می‌کنیم. بنابراین، نیاز به تلاش بیش‌تر برای بهبود تراز تجاری احساس می‌شود.

در ادامه این جلسه، مسعودکمالی‌اردکانی، مدیر کل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی ‌و معدنی با تبیین ضرورت افزایش سهم بازار ایران در آمار جهانی تجارت داروهای شیمیایی گفت: در طول ۵ سال گذشته از حدود ۵۰۰ میلیارد دلار حجم واردات جهانی دارو، سهم ایران ۱۵۰ میلیون دلار در صادرات این محصول بوده است.

همچنین در این جلسه، نمایندگان بخش خصوصی و تشکل‌ها از مسایلی چون ایجاد و تقویت زیرساخت‌های آزمایشگاه‌های مرجع و مطابق با استانداردهای جهانی، آزاد کردن قیمت داروهای تولید داخل، نوسازی ماشین‌آلات، به روزرسانی GMP و مشکلات ثبت دارو و عدم انعقاد تفاهمنامه‌های دارویی بین دولت‌‌ها به عنوان مشکلات عمده بر سر راه صادرات محصولات دارویی شیمیایی یاد کردند.

 

گفتنی است، روسیه، عراق، آلمان، افغانستان ‌و سوریه از جمله مهم‌ترین بازارهای صادراتی ایران در این محصول هستند.