برگزاری نمایشگاه مبلمان تنها با مجوز کارگروه مربوطه قانونی است

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان برگزاری نمایشگاه مبلمان تنها با مجوز کارگروه مربوطه قانونی است برپایی نمایشگاه‌های مبلمان در سطح شهر که بیش‌تر اوقات بدون مجوز هستند مشکلاتی را برای واحدهای تولیدی ایجاد کرده است. در این راستا برای جلوگیری از مشکلات موجود برگزاری هرگونه نمایشگاه تنها با مجوز کارگروه برگزاری […]

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان

برگزاری نمایشگاه مبلمان تنها با مجوز کارگروه مربوطه قانونی است

برپایی نمایشگاه‌های مبلمان در سطح شهر که بیش‌تر اوقات بدون مجوز هستند مشکلاتی را برای واحدهای تولیدی ایجاد کرده است. در این راستا برای جلوگیری از مشکلات موجود برگزاری هرگونه نمایشگاه تنها با مجوز کارگروه برگزاری نمایشگاه‌ها قانونی است.

به گزارش ایمنا، با وجودی که صنعت مبل در اصفهان یکی از سودآور‌ترین صنایع در اصفهان و حتی در کشور است اما وجود برخی مشکلات و بی‌قانونی‌ها به این صنعت ضربه می‌زند.

موضوع برگزاری نمایشگاه‌های فصلی و جشنوار‌ه‌ها در سطح شهر چندی است که با توجه به میل شهروندان به استفاده از مبلمان افزایش داشته است. اما این نمایشگاه‌ها بیش‌تر اوقات بدون مجوز است در حالی‌که اجرای جشنواره‌های خرید ویژه و یا نمایشگاه‌های فصلی مستلزم گذراندن سیکل قانونی خود است.

اخذ تأییدیه برگزاری نمایشگاه از کارگروه مربوطه

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در این باره به ایمنا، گفت: نمایشگاه‌های بدون مجوز حق فعالیت ندارند و باید برای اخذ مجوز از کارگروه مربوطه در سازمان صنعت تأییدیه‌های لازم را دریافت کنند.

محمدمجیری اضافه‌کرد: این کارگروه متشکل از نمایندگان اتاق اصناف، سازمان صنعت، نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی است و پس از درخواست مجوز از سوی برگزار کننده و تأیید این کارگروه می‌توان نمایشگاهی را برگزار کرد.

وی تصریح‌کرد: مکان سرپوشیده، امکانات ایمنی، بیمه و… از مؤلفه‌های لازم برای برگزاری یک نمایشگاه است.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به این‌که برگزاری «جشنواره فروش فوق‌العاده» نیازمند اخذ مجوزهای لازم از سوی اتحادیه است، گفت: در این صورت بازرسان نیز می‌توانند بر قیمت‌ها نظارت داشته باشند.

صدور مجوز برپایی نمایشگاه طبق قوانین

رییس اتحادیه مبلمان اصفهان با بیان این‌که اتحادیه برای هیچ کدام از نمایشگاه‌های فصلی مبلمان مجوز صادر نمی‌کند در خصوص دلایل موضوع به ایمنا، گفت: افرادی که پروانه کسب دارند و عوارض شهرداری می‌دهند حقشان پایمال می‌شود و این افراد می‌توانند از امتیاز برگزاری نمایشگاه‌های فصلی بهره‌مند شوند.

حجت‌ا…پورحقانی در مورد نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌هایی که در مجاورت واحدهای تولیدی برپا می‌شود، اظهار‌کرد: نمایشگاه یا فروشگاه‌های دائمی که در کنار کارگاه‌های تولیدی مشغول به فعالیت هستند مورد تأیید ما هستند.

رییس اتحادیه صنایع مبل اصفهان با اشاره به این‌که از نمایشگاه‌های متعدد مبلمان که در سطح شهر برگزار می‌شود شکایات زیادی شده است گفت: مشکل عمده‌ای که درباره این نمایشگا‌ه‌ها وجود دارد ارایه محصولات بی‌کیفیت بوده است، حتی گاهی پس از اخذ هزینه سفارش مبلمان از طرف مشتری، محصول به مشتری داده نشده است.

بدون مجوز سازمان صنعت نمایشگاهی دایر نمی‌شود

وی تصریح‌کرد: رسیدگی به مسأله وجود نمایشگاه‌های بدون مجوزی که در سطح شهر هستند ارتباطی با ما ندارد و باید مسؤولان مربوطه در این باره پاسخگو باشند، گرچه این موضوعات را به مسؤولان دولتی گوشزد کرده و حتی در این باره شکایات زیادی کرده‌ایم.

پورحقانی تصریح‌کرد: برای تعطیلی نمایشگاه‌های بدون مجوزی که از سوی نیروی هوایی، ارتش، سپاه و… در برخی از نقاط شهر دایر شده نیز شکایت‌هایی داشتیم که بیش‌تر آنها تعطیل شدند.

 

رییس اتحادیه صنایع مبل اصفهان اضافه‌کرد: پس از این موضوعات از سوی سازمان صنعت، معدن ‌و تجارت بخشنامه‌ای صادر شد تا بدون مجوز این سازمان هیچ نمایشگاهی احداث نشود.