بیش‌تر قوانین سیاست‌های تنبیهی دارند

رییس اتاق اصناف ایران بیش‌تر قوانین سیاست‌های تنبیهی دارند رییس اتاق اصناف ایران گفت: بنگاه‌های تولیدی کشور دارای مزیت‌های بسیاری هستند و در بحث حمایت از تولید داخلی برندسازی مقوله اصلی و مهمی است که در دستور کار قرار گرفته است. به گزارش مناقصه‌مزایده، علی‌فاضلی تصریح‌کرد: تولیدکنندگان داخلی نیاز به حمایت دارند و مجلس و […]

رییس اتاق اصناف ایران

بیش‌تر قوانین سیاست‌های تنبیهی دارند

رییس اتاق اصناف ایران گفت: بنگاه‌های تولیدی کشور دارای مزیت‌های بسیاری هستند و در بحث حمایت از تولید داخلی برندسازی مقوله اصلی و مهمی است که در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش مناقصه‌مزایده، علی‌فاضلی تصریح‌کرد: تولیدکنندگان داخلی نیاز به حمایت دارند و مجلس و دولت باید سیاست‌های تشویقی را برای تولیدکنندگان در نظر بگیرند. متأسفانه در حال حاضر بیش‌تر قوانین شاخصه سیاست‌های تنبیهی دارند و این را باید اصلاح کرد و در بحث بخشودگی‌‌ها بایستی بحث بیمه و مالیات دیده شود.

وی با بیان این‌که دغدغه اصلی در حال حاضر اشتغال‌زایی است، افزود: این مهم باید مدیریت شود و برای تحقق آن باید تمهیدات و تسهیلاتی برای بنگاه‌ها دیده شود که تا به امروز این اتفاق کم‌تر صورت گرفته است.

رییس اتاق اصناف ایران ادامه‌داد: باید بپذیریم که اگر قرار باشد مبحثی به نام اقتصاد مقاومتی را نهادینه کنیم ابتدا باید نظام پولی‌ و مالی در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد. این در حالی است که متأسفانه در باب شعار خیلی صحبت می‌شود اما در عمل دستاوردی مشاهده نمی‌شود. باید اذعان کرد که امروز استفاده از تسهیلات با بهره ۱۸ درصد که تا پایان کار به بهره ۲۱‌درصد می‌رسد، برای تولیدکننده مقرون به صرفه نیست و این‌گونه نمی‌توان تولید را تقویت کرد.

 

فاضلی تصریح‌کرد: در بحث تولید برتر شاخصه‌هایی مانند بهسازی، نوسازی ماشین‌آلات و ابزارآلات مطرح می‌شود که نیاز به پشتوانه مالی دارد.