طرح بازرسی نوروزی اصناف

در ۴ مرحله و تا آخر فروردین‌۹۷ صورت می‌گیرد طرح بازرسی نوروزی اصناف مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان از آغاز طرح بازرسی نوروزی اصناف از روز۲۸ بهمن ماه تا ۳۰ فروردین سال آینده خبر داد و گفت: مراحل چهارگانه طرح بازرسی نوروزی اصناف به این معنا نیست که به سراغ بازرسی دیگر کالا‌ها […]

در ۴ مرحله و تا آخر فروردین‌۹۷ صورت می‌گیرد

طرح بازرسی نوروزی اصناف

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان از آغاز طرح بازرسی نوروزی اصناف از روز۲۸ بهمن ماه تا ۳۰ فروردین سال آینده خبر داد و گفت: مراحل چهارگانه طرح بازرسی نوروزی اصناف به این معنا نیست که به سراغ بازرسی دیگر کالا‌ها نرویم.

جوادمحمدی‌فشارکی در گفت‌وگو با ایمنا، در خصوص طرح ویژه بازرسی اصناف در آستانه نوروز‌۹۷، اظهارکرد: در این طرح‌۱۰۱ بازرس قراردادی و ۲۴۵ بازرس افتخاری در سطح استان اصفهان بر واحدهای صنفی، نظارت ویژه‌ای خواهند داشت.

وی با بیان این‌که بازرسی‌‌ها در ۴مرحله و براساس نیاز مردم انجام می‌شود، گفت: مرحله نخست بازرسی‌‌ها از روز ۲۸ بهمن ماه آغاز و تا ۲۵‌اسفند ماه ادامه دارد که در این مرحله بر اصنافی چون کیف، کفش‌ و پوشاک نظارت و بازرسی انجام می‌شود.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با اشاره به این‌که از ۲۵‌اسفند ماه تا یکم فروردین۹۷، بازرسی‌‌ها به سمت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم همچون گز و شیرینی، خشکبار و آجیل، میوه، گوشت سفید و قرمز می‌رود، افزود: در مرحله سوم بازرسی‌‌ها از اول تا ۱۳‌فروردین سال‌۹۷، بر بخش عرضه کالا و خدماتی همچون صنایع‌دستی، گز و شیرینی، گوشت سفید، گوشت قرمز، میوه، نانوایی‌ها، فروش آبمیوه، مواد غذایی، رستوران‌ها، فست فود‌ها و… نظارت صورت می‌گیرد.

وی ادامه‌داد: در مرحله چهارم بازرسی‌‌ها که از ۱۴ تا ۳۰ فروردین ماه ۹۷ آغاز می‌شود و بازرسی کالا‌ها در تمام مراحل طرح بازرسی نوروزی به‌طور ویژه و گسترده‌تر انجام می‌شود.

محمدی‌فشارکی تأکیدکرد: مراحل چهارگانه طرح بازرسی نوروزی اصناف به این معنا نیست که به سراغ بازرسی دیگر کالا‌ها نرویم، بلکه در این ۴مرحله بر کالاهای اولویت‌دار، نظارت ویژه‌ای انجام خواهد شد.

وی در خصوص این‌که «سال گذشته بیش‌ترین تخلفات بازرسی‌های نوروزی، در صنف خرده‌فروشان میوه صورت گرفته بود»، گفت: متأسفانه نوروز‌۹۶ بیش‌ترین تخلفات در بحث قیمت میوه و کیفیت آن در سطح خرده‌فروشی بود.

مدیر بازرسی ‌و نظارت اصناف استان اصفهان با تأکید بر ضرورت نصب اتیکت قیمت بر روی کالا‌ها و اجناس، اظهارکرد: با توجه به این‌که بیش‌ترین محل فروش صنایع‌دستی در محل میدان امام‌(ره) انجام می‌شود، بازرسی‌ و نظارت اصناف با استقرار در محل ثابتی در میدان امام‌(ره)، بر بازار خرید و فروش این محصولات نظارت ویژه‌ای انجام می‌دهند.

 

وی با بیان این‌که با نصب اتیکت قیمت‌ها بر اجناس و کالاهای مختلف، خود به خود قیمت‌گذاری کالا‌ها و فروش آن درست می‌شود، به متصدیان واحدهای صنفی توصیه کرد تا قوانین صنفی را رعایت کنند، همچنین مردم از واحدهای صنفی پروانه‌دار و دارای مجوز کسب، خرید کنند.