تمرکز زدایی آموزشی در اتاق‌های ایران

تمرکز زدایی آموزشی در اتاق‌های ایران رییس مؤسسه آموزشی، پژوهشی‌ و دانشگاه علمی کاربردی اتاق ایران گفت: هر چند آموزش‌های حضوری هنوز مورد استقبال است اما فرهنگ آموزش مجازی باید در کشور به ویژه در بین فعالان اقتصادی تقویت شود. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی اتاق شیراز، حسین‌میرمحمدصادقی بیان‌کرد: بخش آموزش اتاق‌های سراسر […]

تمرکز زدایی آموزشی در اتاق‌های ایران

رییس مؤسسه آموزشی، پژوهشی‌ و دانشگاه علمی کاربردی اتاق ایران گفت: هر چند آموزش‌های حضوری هنوز مورد استقبال است اما فرهنگ آموزش مجازی باید در کشور به ویژه در بین فعالان اقتصادی تقویت شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی اتاق شیراز، حسین‌میرمحمدصادقی بیان‌کرد: بخش آموزش اتاق‌های سراسر کشور باید تلاش کنند در کنار آموزش‌های حضوری، فرهنگ آموزش مجازی نیز در استان‌ها ایجاد شود که ما در مؤسسه آموزشی‌ و پژوهشی اتاق شیراز آمادگی ارایه آموزش‌های مجازی را نیز داریم.

وی افزود: فعالان اقتصادی ما با آشنا شدن به دانش روز امکان رقابت بیش‌تر و بهتری در دنیا خواهند داشت که این مهم می‌تواند کمک شایانی به اعتلای وضعیت اقتصادی کشور داشته باشد.

میرمحمدصادقی با بیان این‌که فعالیت بخش آموزش در عرصه اقتصاد حایز اهمیت است و می‌تواند مشکلات بزرگ بخش اقتصادی کشور را کاهش دهد، اضافه‌کرد: محیط کسب‌ و کار، رقابت‌های اقتصادی، قوانین، بیمه، کار و مالیات از نقض‌های بخش خصوصی است که فعالان اقتصادی باید با اصول این بخش‌ها بیش‌تر آشنا شوند.

رییس مؤسسه آموزشی، پژوهشی ‌و دانشگاه علمی کاربردی اتاق ایران ادامه‌داد: رویکرد ما در آموزش اتاق ایران تمرکززدایی دوره‌های آموزشی بود به‌طوری‌که امروز بسیاری از دوره‌ها تنها در تهران برگزار نمی‌شود و این رویکرد را در سال آینده نیز دنبال می‌کنیم.

میر‌محمد صادقی عنوان‌کرد: در سال‌۹۰ در بخش آموزش در اتاق‌های استان‌ها تعداد‌۲۴ دوره آموزشی برگزار شد که این تعداد در سال‌۹۶ به ۹۱۶‌دوره رسیده که عمده دلیل این مهم تمرکززدایی فعالیت‌های آموزشی در اتاق‌ها بوده است.

وی تصریح‌کرد: براساس آمار اتاق شیراز در بخش آموزش با برگزاری ۸۰ دوره به عنوان اتاق برتر در کشور انتخاب شده است.

میرمحمدصادقی افزود: دوره‌های آموزشی در اتاق باید مفید و عملی باشد و بتوانند در عمل مشکلات و معضلات را حل کنند تا با استقبال روبه‌رو شود.

وی گفت: در بخش آموزش نیازهای استان‌ها باهم متفاوت است بنابراین باید نیازهای آموزشی فعالان اقتصادی هر استان احصاء توسط بخش آموزش اتاق‌ها احصا و برنامه‌های آموزشی سال آینده براساس آنها تدوین شود.

رییس مؤسسه آموزشی، پژوهشی ‌و دانشگاه علمی کاربردی اتاق ایران بیان‌کرد: در سال گذشته بودجه بخش آموزش اتاق‌ها بسیار کم بود که تلاش می‌کنیم سال آینده اعتبارات مناسب‌تری به این بخش در اتاق‌های سراسر کشور اختصاص دهیم.

میرمحمدصادقی اظهارکرد: مشکل دوره‌های آموزشی دانشگاهی فاصله بین تئوری و عمل است و این آموزش‌ها نمی‌تواند مشکلات بخش صنعت را حل کند لذا آموزش‌های ما در اتاق‌های بازرگانی باید کاربردی باشد زیرا ترکیب علم‌ و عمل می‌تواند در عملکرد عاملان اقتصادی مؤثر باشد.

وی با بیان این‌که اقتصاد دولتی نمی‌تواند مشکلات را حل کند، اضافه‌کرد: متأسفانه در کشور ما همواره بخش اقتصادی تضعیف و تلاش شده به عنوان بخش غیرضروری در مطرح شود لذا نیاز است بخش خصوصی تقویت شود که عمده مبنای این تقویت در مباحث دانشی و تسلط بر مباحث روز در همه حوزه‌ها است.

 

میرمحمدصادقی ادامه‌داد: سال گذشته مجوز آموزش کارکنان دولت همراه با ارایه مدرک معتبر به ارگان‌های دولتی، نیز به مؤسسه آموزشی ‌و پژوهشی اتاق ایران داده شد که برنامه‌های قابل اجرایی در سطح شهرستان‌ها در این زمینه در دستور کار داریم.