اصناف بار ایجاد اشتغال را برعهده دارند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اصناف بار ایجاد اشتغال را برعهده دارند عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اصناف تأثیرگذار‌ترین بخش برای ایجاد اشتغال هستند که بار ایجاد اشتغال در جامعه را به عهده دارد. سیدناصرموسوی‌لارگانی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران با انتقاد از وضعیت اشتغال جوانان در کشور تأکید‌کرد: رسیدگی به […]

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس

اصناف بار ایجاد اشتغال را برعهده دارند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اصناف تأثیرگذار‌ترین بخش برای ایجاد اشتغال هستند که بار ایجاد اشتغال در جامعه را به عهده دارد.

سیدناصرموسوی‌لارگانی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران با انتقاد از وضعیت اشتغال جوانان در کشور تأکید‌کرد: رسیدگی به جوانان از سوی مسؤولان اجرایی کشور مغفول مانده و اشتغال یکی از موضوعات مهمی است که اصناف به عنوان بزرگ‌‌ترین گروه فعالان بخش خصوصی بار عظیمی از اشتغال‌زایی را به دوش می‌کشند.

وی با تأکید بر اهمیت بحث تولید و اشتغال تصریح‌کرد: صنعت در حال رکود است و شاید ۳۰‌تا ۴۰درصد صنایع تعطیل و ۳۰درصد با ۴۰درصد ظرفیت کار می‌کنند و باید به این امور رسیدگی شود.

حجت‌الاسلام‌موسوی‌لارگانی با اشاره به این‌که برنامه دولت برای اشتغال تاکنون خیلی مثمرثمر نبوده است، افزود: برای این امر باید سراغ بخش خصوصی برویم و برای تقویت تولید و صنایع داخلی با برنامه حرکت کنیم.

وی بنگاه‌های خرد و کوچک را شاه کلید اشتغال بیان‌کرد و گفت‌: خدمات مولد در حوزه اصناف بیش‌ترین سهم را دارد و ما متعلق به دوره‌ای هستیم که نیاز داریم اشتغال را در خدمات و خدمات مولد گسترش دهیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: اهداف و برنامه‌های پیشِ‌روی اقتصاد، توجه به تولید و اشتغال در کشور باشد و این یکی از ضرورت‌های کشور قلمداد می‌شود، بدون تردید، با اصلاح قانون کار و قانون صنفی، اصناف نقش بیش‌تری در ایجاد اشتغال ایفا خواهند کرد، از این رو این امیدواری وجود دارد که این اصلاحات هرچه سریع‌تر انجام شود و در دولت آینده، نقش اصناف در ایجاد اشتغال پایدار نیز بیش‌تر دیده شود.

 

وی با تأکید بر نقش اصناف افزود‌: اصناف زنجیره‌ای در اقتصاد تشکیل می‌دهد و از واحدهای تولیدی گرفته تا واحدهای توزیعی بر ارتباطات افقی و عمودی درون جامعه و خود اتاق اصناف تأثیر می‌گذارد.