سپردن امور به جوانان یکی از راه‌های نجات کشور است

رییس شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان تأکید‌ کرد‌ سپردن امور به جوانان یکی از راه‌های نجات کشور است رییس شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان در نهمین جلسه این شورا ضمن ابراز خرسندی از پیشنهاد رییس اتاق بازرگانی اصفهان مبنی بر حضور جوانان در جلسات شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی و به تصویب […]

رییس شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان تأکید‌ کرد‌

سپردن امور به جوانان یکی از راه‌های نجات کشور است

رییس شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان در نهمین جلسه این شورا ضمن ابراز خرسندی از پیشنهاد رییس اتاق بازرگانی اصفهان مبنی بر حضور جوانان در جلسات شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی و به تصویب رسیدن آن، جانشین پروری و سپردن امور به جوانان را تنها راه نجات کشور عنوان‌کرد و گفت: در صورت توجه به جانشین‌پروری و انتقال تجربیات مدیران و مسؤولان در سال‌های گذشته به جوانان، امروز شاهد بهبود شرایط کشور بودیم.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از سایت خبری اتاق بازرگانی اصفهان، امیرکشانی مصوبه شورای گفت‌و‌گو را در پرورش جوانان به عنوان مدیران کارآمد آینده کشور بسیار مؤثر دانست و اظهارکرد: لازم به ذکر است براساس نظرات اعضای این جلسه مصوب شد یک نفر از جوانان این شورا به صورت ثابت و یک نفر به صورت چرخشی در شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی حضور یابند.

در ادامه جلسه محسن‌ثابتی‌پور، عضو شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان ضمن ارایه گزارشی از کارگروه صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه_VENTURE CAPITAL – گفت: تقویت فرهنگ کارآفرینی ‌و پرورش جوانان برای آینده، جلوگیری از فرار مغزها، کاهش بیکاری و… از جمله دلایل ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه می‌باشد.

وی افزود: شاخص کارآفرینی کشور‌ها براساس ۱۴ پارامتر سنجیده و رتبه‌بندی آنها مشخص می‌شود و بر طبق آخرین گزارش GEI هر ۳درصد پیشرفت در این شاخص، ۷تریلیون‌دلار در GDPکشور‌ها ارزش ایجاد خواهد کرد.

عضو شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان با بیان این‌که در حال حاضر رتبه ایران در شاخص کارآفرینی از ۱۳۷کشور، ۷۲ می‌باشد، تصریح‌کرد: متأسفانه در کشور ما پذیرش ریسک سرمایه‌گذاری در وضعیت مطلوبی قرار نداشته و عموم جامعه خواستار دریافت سود قطعی می‌باشند.

ثابتی‌پور عدم درک مطلوب از فرصت‌‌ها و اتخاذ تصمیمات مقطعی و جهانی نیندیشیدن را از جمله نقاط ضعف ایران ذکر کرد.

وی با تشریح نحوه فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه گفت: از طریق ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت هلدینگ، شرکت سرمایه‌گذاری و شرکت تجاری می‌توان یک VC راه‌اندازی نمود.

این عضو شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان گذراندن دوره‌های تخصصی انتخاب پروژه، پیشروی مطابق با اصول بین‌المللی و بررسی درست ریسک‌ها را از الزامات موفقیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه بیان‌کرد.

ثابتی‌پور تعداد صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه قطعی در کشور را ۳صندوق دانست و افزود: ۴صندوق نیز درحال دریافت مجوز قطعی از سازمان بورس می‌باشند.

در ادامه این نشست ماهین‌نقوی، دیگر عضو شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان و مدیر آموزشی دوره‌های بازرگان کوچک و کارآفرین نسل فردا به ارایه گزارشی از برگزاری این دوره‌ها در استان زنجان پرداخت و گفت: اولین دوره کارآفرین نسل فردا در زنجان با ۲۲نفر شرکت‌کننده و ۳۰ساعت کلاس کارگاهی برگزار شد که در نهایت از بین طرح‌های کسب‌ و کار ارایه شده در این برنامه، طرح‌های‌ ۳تیم زرنوش، گرافیتی و بالون به عنوان ۳طرح برتر انتخاب و معرفی شدند.

 

وی همچنین از برگزاری دومین دوره بازرگان کوچک در دو رده سنی ۷ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۷سال به صورت همزمان با دوره کارآفرین نسل فردا در این استان خبر داد.