اصلاح قانون ‌تجارت الکترونیک‌

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان خواستار شد اصلاح قانون ‌تجارت الکترونیک‌ رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان گفت: تجاری‌سازی اختراعات مهم‌ترین چالش پیش‌روی مخترعین و صاحبان ایده است. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان مسعودگلشیرازی در نشست تخصصی بررسی راهکارهای تجاری‌سازی اختراعات در عرصه بین‌الملل به همت کمیسیون تجارت‌، خدمات […]

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان خواستار شد

اصلاح قانون ‌تجارت الکترونیک‌

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان گفت: تجاری‌سازی اختراعات مهم‌ترین چالش پیش‌روی مخترعین و صاحبان ایده است.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان مسعودگلشیرازی در نشست تخصصی بررسی راهکارهای تجاری‌سازی اختراعات در عرصه بین‌الملل به همت کمیسیون تجارت‌، خدمات و ارتباطات در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان گفت: جوان بودن جمعیت کشور‌ و گسترش مراکز آموزشی زمینه ایجاد ایده‌ها و اندیشه‌های جدیدی در بخش‌های مختلف ایجاد کرده است.

وی تصریح‌کرد: ایده و نوآوری در مرحله دوم بایستی به اختراع منجر شود و در مرحله سوم تجاری‌سازی اختراع مهم‌ترین چالش پیش‌روی صاحبان اختراع است.

این فعال اقتصادی هدف از برگزاری این نشست را یافتن راه‌های تجاری‌سازی اختراعات جوانان ایرانی در عرصه بین‌المللی برشمرد و گفت: کمیسیون تجارت با برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی در این زمینه خواستار ایجاد مدل کاربردی برای مخترعین جوان است.

گلشیرازی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار اصلاح قانون ‌تجارت الکترونیک‌ شد و گفت: قانون فعلی دارای نواقصی است که با شرایط اقتصادی روز جهان همخوانی ندارد و نیاز به بازنگری دارد.

در پایان امینی مسؤول کمیته مالکیت فکری کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان گفت: سالانه ۱۵هزار پرونده ثبت اختراع در کشور تشکیل و ۱۲هزار پرونده ثبت نهایی می‌شود. این درحالیست که در کشور توسعه‌یافته ۱۵۰۰ اختراع ثبت و ۱۰۰۰ اختراع تکمیل می‌شود.

وی تصریح‌کرد: مالکیت فکری پایه اولیه هر تجارتی است و برای حضور در بازارهای بین‌المللی مهم‌ترین گام ثبت مالکیت معنوی کالا‌ست.

مسعود شفقی، مدیر برنامه‌ریزی استراتژیک و هماهنگی فدراسیون جهانی مخترعین‌ IFIA گفت: برای تجاری‌سازی اختراعات باید مسیر ثبت جهانی اختراعات طی شود تا مخترعین بتوانند در عرصه جهانی سرمایه‌گذار پیدا کنند و اختراعشان ثبت و ضبط شود.

وی اطلاع از آمار‌های ثبت در دنیا و زمینه‌های فعالیت آنها را یک ضرورت برای مخترعین جوان برشمرد و گفت: آشنایی با پلتفرم‌های ثبت اختراع و تجاری‌سازی می‌تواند آنان را در عرصه معرفی و تجاری‌سازی اختراعات کمک کند.

شفقی آشنایی با استاندارد‌‌ها و قوانین ثبت اختراع داخلی و خارجی را برای مخترعین ضروری و لازم دانست.

 

وی تأکید‌کرد: مخترعین باید با pct (Patent cooperation treaty) معاهده همکاری ثبت اختراع ‌آشنایی کامل داشته باشند در فرایند ثبت بین‌المللی اختراعات با چالش روبه‌رو نشوند.