تنظیم بازار بهانه واردات برخی کالا‌ها نشود

عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه‌ مجلس تأکید کرد تنظیم بازار بهانه واردات برخی کالا‌ها نشود عضو کمیسیون برنامه، بودجه ‌و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: نباید به بهانه تنظیم بازار شب عید، واردات برخی کالا در دستور کار قرار بگیرد. سیدمهدی فرشادان، در گفت‌و‌گو با خانه ملت، در خصوص تنظیم بازار شب عید گفت: تجربه […]

عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه‌ مجلس تأکید کرد

تنظیم بازار بهانه واردات برخی کالا‌ها نشود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ‌و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: نباید به بهانه تنظیم بازار شب عید، واردات برخی کالا در دستور کار قرار بگیرد.

سیدمهدی فرشادان، در گفت‌و‌گو با خانه ملت، در خصوص تنظیم بازار شب عید گفت: تجربه بیانگر این است که هرساله در ماه پایانی سال با توجه به افزایش خریدهای مردم برای شب عید، برخی‌‌ها قصد دارند گرانی کاذب به بازار تحمیل کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ‌و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه‌ داد: رکود اقتصادی در چند سال گذشته باعث شده سطح درآمد بسیاری از خانوار‌ها کاهش یابد بنابراین حداقل کار ممکن این است در روزهای پایانی سال به نحوی بازار مدیریت شود که کالاهای مورد نیاز به مردم گران فروخته نشود.

فرشادان تصریح ‌کرد: عرضه کالاهای مورد نیاز‌ به اندازه کافی به بازار باعث می‌شود تعادل در زمینه عرضه و تقاضا به وجود‌اید، باید نظارت‌های ستاد تنظیم بازار به نحوی باشد که اقلام خوراکی و پوشاک با قیمت مناسب به مردم فروخته شود.

فرشادان در ادامه گفت‌و‌گوی خود با خانه‌ملت تصریح ‌کرد: مسؤولان ستاد تنظیم بازار باید تمهیدات لازم را برای جلوگیری از گرانی و تأمین کالاهای شب عید، اتخاذ کنند البته نباید به بهانه تنظیم بازار واردات برخی کالا در دستور کار قرار بگیرد بلکه باید شرایط برای تولیدات داخلی فراهم شود و در این زمینه باید فرهنگ‌سازی صورت بگیرد.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ‌و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه ‌داد: وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی ‌و صنعت، معدن‌ و تجارت، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی، سایردستگاه‌های ذی‌ربط و ستاد تنظیم بازار باید با هماهنگی هم بازار را مدیریت و کنترل کنند.