توافق برای تسهیل تبادل تجاری در مرز چزابه

رییس اتاق بازرگانی اهواز خبر داد توافق برای تسهیل تبادل تجاری در مرز چزابه در نشست بررسی مشکلات ترخیص‌کاران مرز چزابه، طرف عراقی نسبت به رفع مشکلات و ناهماهنگی‌های به وجود آمده تعهد داد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن ‌و کشاورزی اهواز، این نشست در پایانه مرزی چزابه به […]

رییس اتاق بازرگانی اهواز خبر داد

توافق برای تسهیل تبادل تجاری در مرز چزابه

در نشست بررسی مشکلات ترخیص‌کاران مرز چزابه، طرف عراقی نسبت به رفع مشکلات و ناهماهنگی‌های به وجود آمده تعهد داد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن ‌و کشاورزی اهواز، این نشست در پایانه مرزی چزابه به ریاست شهلاعموری، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن ‌و کشاورزی اهواز به منظور تسهیل تبادل تجاری میان ایران و عراق برگزار شد.

عموری اظهار‌کرد: مشکلاتی نظیر یکپارچه نبودن مدیریت‌ها، ناپایداری تعرفه‌ها، یکسان نبودن قیمت‌ها و غلبه مسایل عرفی بر قانونی فقط در مرز چزابه اتفاق می‌افتد که وظیفه ما حمایت از بخش خصوصی و رفع این مشکلات است.

وی افزود: به دلیل تقارب فرهنگی و اجتماعی میان استان‌های میسان و خوزستان انتظار داریم مشکلات میان ترخیص‌کاران به حداقل برسد.

 

همچنین در این نشست شیخ سعد البهادلی به نمایندگی از ترخیص‌کاران عراقی در سخنانی نسبت به یکسان‌سازی قیمت‌ها و تناژ و عادلانه شدن نرخ‌ها، سامان‌دهی کرایه ماشین‌ها، ابلاغ زودهنگام تعطیلی‌‌ها به طرف ایرانی، کاهش نرخ ترخیص‌کاری، حذف سخت‌گیری‌های سلیقه‌ای در مرز و عدم نگهداشتن بار در چزابه تعهد داد‌. تنظیم ساعت باز و بسته شدن درب‌های پایانه با هماهنگی دو بارانداز و ایجاد ثبات تعرفه‌های گمرکی توسط دولت عراق از دیگر توافقات میان دو طرف است.