هنوز در ایران از شرکت‌های خصوصی حمایت نمی‌کنند

  یک تولیدکننده صنعت نفت، گاز و پتروشیمی گفت: در صورت حمایت‌های صحیح دولتی با قطع شدن دست دلالان می‌توانیم با کیفیت بالا و قیمت پایین به بازارهای جهانی قدم بگذاریم. آرش محمدی یک تولیدکننده در حوزه فرآوری آزمون فلز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران حوزه فعالیت ما کاملاً دانش‌بنیان بوده و براساس طراحی و […]

 

یک تولیدکننده صنعت نفت، گاز و پتروشیمی گفت: در صورت حمایت‌های صحیح دولتی با قطع شدن دست دلالان می‌توانیم با کیفیت بالا و قیمت پایین به بازارهای جهانی قدم بگذاریم.

آرش محمدی یک تولیدکننده در حوزه فرآوری آزمون فلز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران حوزه فعالیت ما کاملاً دانش‌بنیان بوده و براساس طراحی و تولید از صفر تا صد اقدام به تولید شیرهای اطمینان برای صنعت نفت، گاز و پتروشیمی می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: در زمینه نفت‌ و پتروشیمی کاملاً انحصاری کار می‌کنیم و با اختیار داشتن تکنولوژی روز دنیا محصول با کیفیت بالا روانه بازار می‌کنیم.

وی تصریح کرد: با وجود این‌که در زمینه نفت هیچ رقیبی در جهان نداریم اما با سیاست‌های اشتباه مسؤولین حتی در معاملات داخلی نیز شرکت‌های خارجی به ما ترجیح داده می‌شوند.

محمدی با اشاره به دوران پسابرجام افزود: یکی از مهم‌ترین دستاورد برداشته شدن تحریم‌ها، تسهیل ورود مواد خام و نهادهای اولیه تولید به داخل بوده است هرچند تابه حال اتفاق خاصی در این زمینه رخ نداده است.

وی تصریح‌کرد: وقتی در داخل ایران هنوز از شرکت‌های خصوصی حمایت نمی‌کنند و همچنان رویکرد به سمت واردات محصولات خارجی است چگونه می‌توان توقع داشت که خارجی‌‌‌ها به راحتی به ما اعتماد کنند.

این تولیدکننده داخلی ادامه ‌داد: اول باید بتوانیم در داخل ایران برند موفقی باشیم تا در خارج جایگاهی برای صادرات بیابیم و دلیل اصلی عدم تحقق این امر دلالان و واسطه‌گران هستند که به خاطر منافع خودشان اجازه فعالیت مؤثر به تولیدکنندگان داخلی را نمی‌دهند.

وی تأکید‌ کرد: اقتصاد مقاومتی از طریق اجبار شرکت‌های داخلی به خرید محصولات سازندگان ایرانی به شرکت‌های ما در سال‌های اخیر قوت بخشید و کمک‌های بسیاری کرد.

 

محمدی با اشاره به این‌که روند فعالیت شرکت ما مهندسی معکوس نیست و شامل طراحی داخلی صرف می‌شود، افزود: تنها درخواست ما از مسؤولین حمایت واقعی از تولیدکنندگان و قطع شدن دست دلالان در نظام اقتصادی کشور است تا بتوانیم با افزایش کیفیت هزینه‌های پایین‌تر و در دسترس بودن قوای حیاتی خود را هرچه بیش‌تر حفظ کرده و به بازارهای جهانی قدم بگذاریم.