اصلاح قوانین نیاز اصلی کشور برای جذب سرمایه خارجی

  عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: در جذب سرمایه‌های خارجی کشور به جای تدوین قوانین جدید نیازمند اصلاح قوانین قدیمی هستیم. مهدی پور‌قاضی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: برای سرمایه‌گذاری دریک کشور نیازمند امنیت و سود دهی هستیم. ما در سال ۹۴ یک روند مناسب برای ایجاد امنیت و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری طی کرده‌ایم […]

 

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: در جذب سرمایه‌های خارجی کشور به جای تدوین قوانین جدید نیازمند اصلاح قوانین قدیمی هستیم.

مهدی پور‌قاضی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: برای سرمایه‌گذاری دریک کشور نیازمند امنیت و سود دهی هستیم. ما در سال ۹۴ یک روند مناسب برای ایجاد امنیت و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری طی کرده‌ایم که نشانه آن تفاهم‌نامه‌هایی بود که با سایر کشور‌‌ها منعقد کردیم.

وی افزود: در شرایطی که کشور‌های خارجی تمایلی به سرمایه‌گذاری در ایران نداشتند اما هیأت‌های متعددی برای امضا تفاهم‌نامه به ایران آمدند تا علاوه بر آن اوضاع بازار ایران را مطالعه و بررسی کنند.

پور‌قاضی تصریح ‌کرد: هدف اصلی حضور بازرگانان کشورهای خارجی فروش محصولات و تولیدات خود در بازارهای ایران است و در صورت دیدن مزیت‌هایی همچون امنیت و نرخ سود مناسب به سرمایه‌گذاری نیز می‌پردازند بنابراین ایجاد شرایط لازم جهت اجرای این امر فرایندی طولانی است.

وی اظهار ‌داشت: اجرای برجام یکی از مواردی کلیدی در بحث سرمایه‌گذاری خارجی است که این امر می‌تواند به توسعه اقتصادی کشور کمک نماید. بنابراین باید تلاش کنیم رابطه خود را با ‌کشورهای دیگر دوستانه کرده تا ریسک سرمایه‌گذاری کاهش یابد.

 

پور‌قاضی تصریح‌ کرد: ما به جای تدوین قوانین جدید بیش‌تر نیازمند اصلاح قوانین هستیم که در گذشته تصویب شده و باید این قوانین را ساده کنیم زیرا این همه تبصره و قانون در هیچ جای دنیا وجود ندارد.