تنها اتاق می‌تواند حقانیت ما را ثابت کند

رییس اتحادیه دکه‌داران  تنها اتاق می‌تواند حقانیت ما را ثابت کند رییس اتحادیه دکه‌داران معتقد است: تعامل میان اتاق اصناف و شهرداری می‌تواند مشکل ما را حل کند و تمام امید ما به اتاق اصناف است تا در جلسات مشترک با شهرداری حقانیت دکه‌داران را پس از سال‌ها به اثبات برساند. به گزارش مناقصه‌مزایده به […]

رییس اتحادیه دکه‌داران

 تنها اتاق می‌تواند حقانیت ما را ثابت کند

رییس اتحادیه دکه‌داران معتقد است: تعامل میان اتاق اصناف و شهرداری می‌تواند مشکل ما را حل کند و تمام امید ما به اتاق اصناف است تا در جلسات مشترک با شهرداری حقانیت دکه‌داران را پس از سال‌ها به اثبات برساند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از سایت خبری اتاق اصناف ایران نادرفداکار در مورد مشکلاتی که شهرداری برای دکه‌داران به وجود آورده گفت: ۲۶سال از قراردادی که شهرداری با دکه‌داران بسته است، می‌گذرد و دیگر قرارداد را تمدید نکرده و شهرداری طبق قرارداد سال۱۳۷۰ و به صورت یک‌طرفه بسته شده، رفتار می‌کند. بگذارید مثالی بزنم: طبق قانون برای اضافه کردن اجاره کیوسک‌‌ها باید یک نماینده تام‌‌الاختیار از اتحادیه حضور داشته باشد؛ در حالی که در این چند سال مدام اجاره‌ها به صورت یک‌طرفه اضافه شده است.

رییس اتحادیه دکه‌داران درمورد شروع مشکلات که به سال۶۸ برمی‌گردد، گفت: ‌سال۱۳۶۸ شهرداری شروع کرد به جمع کردن دکه‌هایی که مجوز داشتند. ۱۲۷۰دکه با ۱۶رسته شغلی که فعالیت داشتند، در سطح شهر جمع‌آوری شدند و تنها ۱۱۰کیوسک به ما داده شد. جالب است بدانید شهرداری با استناد به قانون جمع‌آوری دکه‌های غیرمجاز شروع به جمع‌آوری دکه‌هایی کرد که مجوز داشتند و مالیات و تمام عوارضشان را پرداخت می‌کردند.

وی در ادامه گفت: ‌سؤال اینجاست که چرا قانون را رعایت نمی‌کنیم؟ چرا در کار یکدیگر دخالت می‌کنیم و کار را سخت‌تر می‌کنیم؟ برای مثال شمیرانات جدا شده و دیگر زیر نظر ما نیستند، اما هنوز دکه‌داران آنجا برای حل مشکلاتشان به ما رجوع می‌کنند و از ما راهکار می‌خواهند.

فداکار گفت: ‌چندین سال است که پی‌گیر حل مشکل‌مان هستیم. پس از برگزاری بیست جلسه مشترک با نمایندگان شهرداری و اما همچنان بی‌نتیجه مانده است. این جلسات ۴سال به طول انجامید و در آخرین جلسه قراردادی که پس از ساعت‌‌ها جلسه تنظیم شد به مرکز حقوقی شهرداری داده شد و اکنون یک سال است که منتظر هستیم و هنوز خبری نشده است.

 

رییس اتحادیه دکه‌داران در انتها گفت: ‌در جلسه مستقیم با حضور محمدعلی‌نجفی، شهردار تهران و معاون‌ و شهردار چند منطقه از تهران تمام مشکلاتمان را گفتیم و اما ایشان تازه آمده و هنوز از چند و چون کار بی‌خبر است. از طرفی رییس اتاق اصناف اعلام کرده که با تشکیل کارگروه و رایزنی با شهرداری مشکلات میان شهرداری و اتحادیه‌ها برطرف شود و امیدواریم این اتفاق هر چه زودتر رخ بدهد. راستش تنها اتاق اصناف می‌تواند حقانیت ما را ثابت کند و جلوی ظلمی که به دکه‌دار‌ها می‌شود بایستد. امید ما به اتاق اصناف است.