انجمن هلدینگ‌های کشور توسط اتاق ایران تأسیس می‌شود

پس از مطالعه و بررسی نیازهای اقتصادی کشور انجمن هلدینگ‌های کشور توسط اتاق ایران تأسیس می‌شود ایجاد انجمن هلدینگ‌های ایران موضوعی بود که نمایندگان هلدینگ‌‌ها را در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن ‌و کشاورزی ایران دور هم جمع کرد تا با اعلام پیشنهادات و اولویت‌های خود زمینه تأسیس این انجمن را فراهم کنند. به گزارش مناقصه‌مزایده […]

پس از مطالعه و بررسی نیازهای اقتصادی کشور

انجمن هلدینگ‌های کشور توسط اتاق ایران تأسیس می‌شود

ایجاد انجمن هلدینگ‌های ایران موضوعی بود که نمایندگان هلدینگ‌‌ها را در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن ‌و کشاورزی ایران دور هم جمع کرد تا با اعلام پیشنهادات و اولویت‌های خود زمینه تأسیس این انجمن را فراهم کنند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران به همت اتاق ایران قرار است انجمن هلدینگ‌های ایران شکل بگیرد. براساس اظهارات مشاور عالی رییس اتاق ایران، هدف از تشکیل این انجمن، ایجاد فرهنگ و گفتمان تأسیس هلدینگ، همافزایی و بالا بردن قدرت چانه‌زنی در سطح جامعه اقتصادی کشور است؛ توانمندی هلدینگ‌های موجود و تشویق واحد‌ها به ایجاد هلدینگ‌های جدید و ارتباطی منطقی در راستای منافع جمع، از جمله اهدافی است که این انجمن دنبال می‌کند.

غلامحسین‌شافعی، رییس اتاق ایران با اشاره به این موضوع که تشکل‌ها براساس احساس نیاز افراد یک صنف و صنعت شکل می‌گیرند، تصریح‌کرد: این انجمن از جمله موارد خاصی است که اتاق نسبت به آن احساس نیاز کرده و به دنبال ایجاد آن است.

براساس اظهارات وی تصمیم در مورد ایجاد انجمن هلدینگ‌های ایران در پی مطالعات و بررسی‌های زیادی که صورت گرفت، اتخاذ شد و در نهایت اتاق به این نتیجه رسید که قرار گرفتن هلدینگ‌‌ها در کنار هم می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند.

رییس پارلمان بخش خصوصی کشور معتقد است این انجمن الگوی جدیدی در اتاق و برای بخش خصوصی کشور خواهد بود. تجمیع و انسجام هلدینگ‌‌ها قدرت بالایی به آنها می‌دهد که غیرقابل باور است. مطرح کردن مطالب و درخواست‌های بخش خصوصی با چنین پشتوانه محکمی اثرگذاری بیش‌تری در سطح حاکمیت و دولت خواهد داشت. این انجمن حتی می‌تواند سطح و جایگاه اتاق ایران را بالا ببرد.

در ادامه احمدپورفلاح، مشاور عالی رییس اتاق ایران، حضور پررنگ‌تر در بازارهای صادراتی از طریق هلدینگ‌‌ها را از جمله اهداف تأسیس این انجمن عنوان‌کرد و افزود: حضور بنگاه‌های کوچک و متوسط در بازارهای صادراتی نتیجه‌ای جز آنچه در بازار عراق شاهد بودیم، نخواهد داشت. از طرفی این انجمن می‌تواند فرهنگ و گفتمان ایجاد هلدینگ را در سطح جامعه اقتصادی، پرورش دهد. به‌طور قطع توانمندی هلدینگ‌های موجود و تشویق بخش خصوصی به ایجاد هلدینگ‌های جدید می‌تواند برای اقتصاد کشور مؤثر باشد.

وی ادامه‌داد: از طرفی به این نتیجه رسیدیم که واحدهای خصولتی بخشی از اقتصاد و واقعیت جامعه ما هستند و باید از ظرفیت آنها استفاده کرد، البته شاید اختلاف دیدگاه‌هایی وجود داشته باشد اما برای موفقیت لازم است اختلاف سلیقه‌ها را کنار بگذاریم و از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این واحد‌ها استفاده کنیم. بنابراین حضور بنگاه‌های خصولتی و خصوصی در کنار هم زیر چتر این انجمن، در روان‌سازی و دستیابی به پیروزی و قدرت تأثیرگذاری بیش‌تر، بسیار مفید است. اختلاف و دوری به هیچ وجه به نفع اقتصاد نیست این انجمن حتی فدراسیون‌‌ها و کنفدراسیون‌‌ها را نیز دربرمی‌گیرد.

در همین رابطه ابراهیم‌جمیلی از گروه صنعتی ‌و معدنی زرین تصریح‌کرد: تاکنون جای هلدینگ‌‌ها و شرکت‌های بزرگ در اتاق ایران خالی بود. خواسته‌های این واحد‌ها نسبت به واحدهای کوچک و متوسط متفاوت است. قرار گرفتن آنها در اتاق می‌تواند به نفع پارلمان بخش خصوصی کشور باشد و آن را به سمت‌وسوی جدیدی سوق دهد. از طرفی با تأسیس انجمن هلدینگ‌های ایران، بانک اطلاعاتی جامعی از واحدهای بزرگ کشور ایجاد خواهد شد.

در نهایت با انتخاب یک نماینده از بین حاضران برای هماهنگی‌های لازم، مقرر شد نشست بعدی با موضوع مجمع مؤسس انجمن هلدینگ‌های ایران برگزار شود.