آمادگی ایران جهت مشارکت در طرح‌هایKIP اقلیم کردستان عراق

در دیدار رایزن بازرگانی ایران در عراق با معاون نخست‌وزیر اقلیم کردستان مطرح‌ شد‌ آمادگی ایران جهت مشارکت در طرح‌هایKIP اقلیم کردستان عراق رایزن بازرگانی ایران در عراق با معاون نخست‌وزیر اقلیم کردستان در خصوص آمادگی ایران برای مشارکت در طرح‌های KIP اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت‌و‌گو کرد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از […]

در دیدار رایزن بازرگانی ایران در عراق با معاون نخست‌وزیر اقلیم کردستان مطرح‌ شد‌

آمادگی ایران جهت مشارکت در طرح‌هایKIP اقلیم کردستان عراق

رایزن بازرگانی ایران در عراق با معاون نخست‌وزیر اقلیم کردستان در خصوص آمادگی ایران برای مشارکت در طرح‌های KIP اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، ناصربهزاد در نشستی با قبادطالبانی ضمن اعلام آمادگی‌ شرکت‌های توانمند ایرانی برای حضور در پروژه‌های اقتصادی اقلیم کردستان عراق بر انجام همکاری مشترک تأکید کرد.

وی افزود: در ۵ حوزه صنایع‌غذایی، صنایع‌دارویی، صنایع‌معدنی غیرفلزی و صنایع الکتریکی و کشاورزی مزیت‌های نسبی قابل ملاحظه‌ای برای ارتقای تولید و توسعه وجود دارد و همچنین پیشنهاد انجام همکاری در بخش دانش فنی، مشاوره‌های استراتژیک پیمانکاری و سرمایه‌گذاری مشترک به عنوان راهکارهای رونق تجارت و بازرگانی صنعتی این استان عنوان شد.

قبادطالبانی، معاون نخست‌وزیر اقلیم کردستان نیز ضمن استقبال از همکاری شرکت‌های ایرانی برای حضور در سلیمانیه، به‌ویژه، در زمینه‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری اظهار‌کرد: در راستای توجه به تولید و رهایی از اقتصاد وابسته به نفت، درصدد بسترسازی در زمینه‌های مختلف از جمله فرآورده‌های غذایی، داروهای شیمیایی، لباس‌ و چرم، سازه‌های فلزی، بازیافت، تولیدات زراعی، گردشگری، حمل‌ و نقل عمومی، جاده‌سازی و خانه‌سازی هستیم.

گفتنی است، طرح KIP پروژه‌هایی است که اقلیم کردستان با رویکرد سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی کرده و بیش از ۸۰طرح آن با محوریت استان سلیمانیه است.