ICC دستورالعمل جهانی برون‌سپاری را منتشر می‌کند

  ICC دستورالعمل جهانی برون‌سپاری را منتشر می‌کند اتاق بازرگانی بین‌الملل (ICC)، سازمان کسب ‌و کار جهانی، دستورالعملی کاربردی را در مورد چگونگی ایجاد راه‌حل‌های موفقیت‌آمیز برون‌سپاری ارایه داده که به صورت رایگان قابل‌ دانلود است. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی شرکت‌ها در دنیای جهانی‌شده، به دنبال شرکایی برای […]

 

ICC دستورالعمل جهانی برون‌سپاری را منتشر می‌کند

اتاق بازرگانی بین‌الملل (ICC)، سازمان کسب ‌و کار جهانی، دستورالعملی کاربردی را در مورد چگونگی ایجاد راه‌حل‌های موفقیت‌آمیز برون‌سپاری ارایه داده که به صورت رایگان قابل‌ دانلود است.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی شرکت‌ها در دنیای جهانی‌شده، به دنبال شرکایی برای همکاری و برون‌سپاری در بازار‌‌ها و مناطق مناسب برای کسب‌ و کار خود هستند. براساس نظرسنجی صورت گرفته در سال۲۰۱۶ توسط شرکت مشاوره‌ای Deloitte، اکثر شرکت‌ها به منظور کاهش هزینه‌ها، تمرکز بر زمینه‌های اصلی کسب ‌و کار و حل مسایل مربوط به ظرفیت، از برون‌سپاری استفاده می‌کنند. برون‌سپاری همچنین فرصت‌هایی را برای افزایش تجارت جهانی بین شرکت‌ها و روابط بین‌المللی بین کشور‌‌ها خلق می‌کنند.

در حالی که انتظار می‌رود برون‌سپاری به‌طور گسترده‌ـ به ویژه در عملکردهایی مانند منابع انسانی، فناوری اطلاعات و تأمین مالی- رشد کند، محیط‌های قانون‌گذار برای فعالیت‌های کسب ‌و کار در تعدادی از بخش‌ها به صورت تاریخی، به‌طور فزاینده‌ای دقیق و ریسک‌پذیر شده‌اند. نیمی از پاسخ‌دهندگان بخش خصوصی در نظرسنجی Deloitte در سال۲۰۱۶ اذعان داشتند که قانون دولت بر فرایند تصمیم‌گیری برای برون‌سپاری تأثیر می‌گذارد و آنها را محتاط‌‌تر می‌سازد.

این دستورالعمل کاربردی که توسط کمیسیون مقررات و رویه‌های بازرگانیICC تهیه شده است، هدف تسهیل و حمایت از کسب ‌و کارهای تنظیم‌ شده را در زمانی که فعالیت‌های خود را برون‌سپاری می‌کنند، دارد و ابزاری برای تفسیر مقررات مبتنی بر کیفیت مانند «راهبری درست» و «مدیریت مناسب خطر» است. ICC با انتشار این دستورالعمل، به تقویت خود تنظیمی در برون‌سپاری و تکمیل سایر برنامه‌های خود تنظیم‌کننده امیدوار است.

«کریستینااسترندمن‌اولریچ (Christina Strandman Ullrich)»، مشاور ارشد پیروی از مقررات در CSU و عضو کمیته خدمات مالی و بیمه ICC سوئد‌ و فردی که هدایت‌کننده پروژه برون‌سپاری است، گفت: ‌برون‌سپاری برای بازارهای باز جهانی مهم است، زیرا دسترسی به بازارهای جدید اغلب به امکان برون‌سپاری وابسته است.

وی افزود: ‌تمامی فعالیت‌های کسب‌و کار در معرض خطر هستند، اما برون‌سپاری کارکردهای حیاتی کسب‌و کار- به ویژه در مواردی که استاندارد‌‌ها و الزامات همیشه تنظیم نمی‌شود- می‌تواند خطر جدی را به همراه داشته باشد و موجب توقف فعالیت شرکت‌ها شود. امیدواریم که این دستورالعمل با هدف نهایی تسهیل تجارت و سرمایه‌گذاری در فرایند برون‌سپاری، اعتماد و اطمینان را ایجاد کند‌.

راهنما برون‌سپاری ICC، اصول و دستورالعمل‌های کلی را به هر دو طرف، برون‌سپاری و ارایه‌دهنده خدمات ارایه می‌دهد و در نظر دارد که در هر حوزه‌ای مورد استفاده قرار گیرد. طراحی راهنمای مذکور به‌طور خاص، در زمانی که طرف برون‌سپاری یک نهاد نظارتی باشد، مفید است؛ مانند شرکت‌های تأمین مالی که به تضمین راهبری درست برای کسب و کار خود- صرفنظر از این‌که فعالیت‌های آنها برون‌سپاری شده یا خیر- نیازمند هستند.