نگرانی کسب‌ و کار جهانی از تهدید ‌جنگ تجارت‌

نگرانی کسب‌ و کار جهانی از تهدید ‌جنگ تجارت‌ ICC با توجه به تنش‌های رو به رشد تجاری جهانی- پس از اطلاعیه دولت ایالات متحده آمریکا در مورد برنامه‌ای برای اعمال وظایف جدید در واردات فولاد و آلومینیم – بیانیه زیر را صادر کرده است: به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از سایت ‌کمیته ایرانی اتاق […]

نگرانی کسب‌ و کار جهانی از تهدید ‌جنگ تجارت‌

ICC با توجه به تنش‌های رو به رشد تجاری جهانی- پس از اطلاعیه دولت ایالات متحده آمریکا در مورد برنامه‌ای برای اعمال وظایف جدید در واردات فولاد و آلومینیم – بیانیه زیر را صادر کرده است:

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از سایت ‌کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی جان‌دانیلوویچ (John Danilovich)‌، دبیرکل ICC گفت: ‌جنگ‌های تجاری هیچ برنده‌ای نخواهد داشت. بازارهای باز‌ همچنان‌ عامل اصلی رشد اقتصادی، رونق و اشتغال‌زایی در سراسر جهان هستند.

وی افزود: خانواده‌هایی که برای گذران زندگی و جور کردن دخل و خرج خود تلاش می‌کنند، به شدت تحت تأثیر تعرفه‌های جدید قرار می‌گیرند. تعرفه‌های جدید، به ناچار موجب افزایش قیمت‌ها و محدود ساختن انتخاب مصرف‌کننده می‌شود. تجارت در دنیای جهانی‌شده یک بازی مجموع صفر نیست‌ و سیاست‌گذاری‌ها می‌بایست منعکس‌کننده این واقعیت باشد.

دبیرکل ICC گفت: ما دولت ایالات متحده آمریکا و شرکای تجاری آن را برای جستجوی روش‌های جایگزین تشویق می‌کنیم تا به مسأله طولانی‌مدت مازاد ظرفیت در بازار فولاد و آلومینیم رسیدگی شود.

جان‌دانیلوویچ یادآورشد: طی سال‌های اخیر شاهد کاهش قابل‌ ملاحظه اقدامات تحریم‌های تجاری در این بخش‌ها بوده‌ایم و می‌توان پیشرفت‌های بیش‌تر را از طریق تقویت گفت‌و‌گو چندجانبه فراهم کرد. افزایش تنش‌های تجاری نباید بهانه‌ای برای بی‌پروایی باشد: ما از همه دولت‌‌ها خواسته‌ایم که در چارچوب مقررات موجود سازمان تجارت جهانی (WTO) عمل کنند و به تسریع مذاکرات در فرایندهای بین‌المللی موجود متعهد باشند.