مسؤولان حامی تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کالاهای ایرانی باشند

رییس اتاق اصناف بجنورد مسؤولان حامی تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کالاهای ایرانی باشند نخستین اجلاس ماهانه سال ۹۷ اتاق اصناف مرکز استان خراسان‌شمالی با محوریت بررسی مسایل جاری اتاق و اتحادیه‌ها با حضور رییس سازمان صمت، رییس اتاق اصناف، رییس پلیس امنیت نیروی انتظامی استان، رییس اداره نظارت بر اماکن عمومی، معاون سازمان و رؤسای اتحادیه‌های […]

رییس اتاق اصناف بجنورد

مسؤولان حامی تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کالاهای ایرانی باشند

نخستین اجلاس ماهانه سال ۹۷ اتاق اصناف مرکز استان خراسان‌شمالی با محوریت بررسی مسایل جاری اتاق و اتحادیه‌ها با حضور رییس سازمان صمت، رییس اتاق اصناف، رییس پلیس امنیت نیروی انتظامی استان، رییس اداره نظارت بر اماکن عمومی، معاون سازمان و رؤسای اتحادیه‌های صنفی برگزار شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، رییس اتاق اصناف مرکز استان خراسان‌شمالی در این اجلاس به بیان برنامه‌ها و دیدگاه‌های اتاق با محوریت تحقق منویات مقام‌معظم‌رهبری در خصوص حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: تولید و اشتغال میسر نمی‌شود مگر با تلاش و خواست جمعی که در همین راستا بدنه اصناف عزم خود را جذب کرده تا قدم‌های استواری را در این خصوص‌ بردارد.

محموداسدی افزود: مبارزه با کالای قاچاق، افزایش کیفیت تولیدات داخلی، ۲۰ درصد تخفیف برای واحدهای صنفی که کالای ایرانی عرضه کنند، ارایه تسهیلات مناسب برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی و افزایش تعرفه واردات به منظور ایجاد شرایط بهتر برای کالاهای داخلی و… در دستور کار مسؤولان ذی‌ربط قرار بگیرد.

وی در خصوص مسایل جاری اتحادیه‌ها و اتاق از قبیل تغییر ساختار اداری اتاق، پلمب دفاتر مالی اتحادیه‌ها، استعلامات شهرداری، جذب مشاور مالیاتی و حقوقی‌، برگزاری فعالیت‌های آموزشی برای اصناف و ثبت پروانه‌های صادر شده در سال جاری در سامانه رصد اشتغال و ساماندهی واحدهای فاقد پروانه کسب اشاره و از اتحادیه‌های صنفی خواست همچون گذشته در چارچوب قانون حرکت کنند.

اسدی همچنین در ادامه گزارشی در خصوص عملکرد مالی اتاق اصناف ارایه کرد. در ادامه کار اجلاس چند تن از رؤسای اتحادیه‌های صنفی به ارایه مطالبی در خصوص مسایل جاری اتحادیه‌ها پرداختند.

نیکدل، رییس سازمان صنعت، معدن ‌و تجارت استان نیز در این اجلاس به ارایه توضیحاتی مبنی نحوه واگذاری زمین برای راه‌اندازی مراکز خدماتی، رفاهی و گردشگری در کنارگذر شمالی و آمادگی کامل سازمان در خصوص همکاری و هماهنگی با اتحادیه‌ها و اتاق اصناف پرداخت و از امضای تفاهمنامه وزارت صنعت، معدن‌و تجارت با شرکت‌های صنعتی در خصوص واگذاری زمین مورد نیاز صنوف آلاینده و مزاحم شهری و دیگر صنوف خبر داد.

وی همچنین توضیحاتی در خصوص وصول مطالبات مالیاتی اصناف و نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده که توسط اداره امور مالیاتی اخذ می‌شود، بیان‌کرد و خواستار پیگیری جدی و ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب توسط اتحادیه و اتاق اصناف شد.