دعوت دوباره از مؤسسات، تشکل‌ها و شرکت‌های رتبه‌بندی برای ثبت‌نام

از سوی مدیرعامل مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق ایران صورت گرفت دعوت دوباره از مؤسسات، تشکل‌ها و شرکت‌های رتبه‌بندی برای ثبت‌نام امین‌ا…فرهادی، مدیرعامل مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق ایران تأکید کرد: مؤسسات و شرکت‌های رتبه‌بندی از فرصت باقی‌مانده برای درخواست مجوز استفاده کنند. مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق ایران از ابتدای سال ۱۳۹۶ کار خود را شروع کرده […]

از سوی مدیرعامل مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق ایران صورت گرفت

دعوت دوباره از مؤسسات، تشکل‌ها و شرکت‌های رتبه‌بندی برای ثبت‌نام

امین‌ا…فرهادی، مدیرعامل مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق ایران تأکید کرد: مؤسسات و شرکت‌های رتبه‌بندی از فرصت باقیمانده برای درخواست مجوز استفاده کنند.

مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق ایران از ابتدای سال ۱۳۹۶ کار خود را شروع کرده است؛ این مرکز براساس شاخص‌های کمی می‌خواهد اعتبار بنگاه‌ها را مشخص کند. کارایی رتبه‌بندی بنگاه‌ها در مراجعه آنها به بانک‌ها و میزان اعتبار بیمه، حمایت دولت از بنگاه‌ها، گمرک و مالیات مورد استفاده خواهد بود. اگر قبل از این گفته می‌شد که جایگاه و اعتبار بنگاه‌های اقتصادی واقعی مشخص نیست؛ امروز مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن‌ و کشاورزی ایران همان ابزاری را در اختیار قرار می‌دهد که می‌خواهد براساس شاخص‌های کمی بنگاه واقعی را از بنگاه‌های غیرواقعی تمیز دهد و اعتبار این بنگاه‌ها مشخص شود.

امین‌ا…فرهادی، در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران اعلام کرد: مؤسسات و شرکت‌های رتبه‌بندی از فرصت باقی‌مانده برای درخواست مجوز استفاده کنند.

وی تأکید‌کرد: مؤسسات و شرکت‌های رتبه‌بندی از فرصت باقیمانده تا ۳۰ فروردین استفاده کرده و مدارک خود را به مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق ایران ارسال نمایند.

براساس تصمیم قطعی اتاق ایران و ضرورت‌های قانونی و نیازهای اقتصادی و همچنین ایجاد بستر حمایت از فعالان اقتصادی کشور، مرکز ملی رتبه‌بندی شکل گرفته است.

در سال ۱۳۹۶ همه عناصر و ارکان مرکز ملی رتبه‌بندی طراحی و استقرار یافته است. سال ۱۳۹۷ سال ورود برنامه اجرایی رتبه‌بندی است؛ یعنی سال راهبری مؤسسات رتبه‌بندی و ارزیابی شرکت‌ها برای شفافیت، رقابت‌پذیری و بسترسازی لازم به همراه دولت جهت حمایت از فعالان اقتصادی است.

در آخرین گام از مرحله استقرار ساختار مرکز ملی رتبه‌بندی دو بار آگهی عمومی فراخوان از مؤسسات رتبه‌بندی صورت گرفته است تا برای احراز صلاحیت و کسب مجوز اقدام کنند. در این رابطه تعداد قابل‌ توجهی تقاضا به مرکز رسیده است که در دست اقدام است.

وی تصریح‌کرد: این کار یک کار بزرگ و به بیان دیگر بازار بزرگ است، جامعه هدف رتبه‌بندی براساس تکالیف قانونی همه فعالان حقیقی و حقوقی کشور هستند که تنها ۵۰ هزار نفر آنان از اعضای محترم اتاق ایران هستند که سالانه باید ارزیابی شوند و طبیعی است. این حجم عملیات رتبه‌بندی نشان‌دهنده بزرگی کار و بازار مؤسسات رتبه‌بندی است.

با وجود این‌که تعداد قابل‌ توجهی از مؤسسات برای دریافت گواهینامه رتبه‌بندی اقدام کرده‌اند تأکید می‌شود سایر مؤسسات توانمند از فرصت باقی‌مانده که تا ۳۰ فروردین است، استفاده کنند و تقاضای خود را به مرکز ارسال کنند. در این زمینه برای کسب اطلاعات بیش‌تر به سایت مرکز ملی رتبه‌بندی به نشانی www.nrc-ic.ir و راهنمایی‌های لازم که در این زمینه صورت گرفته است، مراجعه کنند.