حمایت از کالای ایرانی با پشتیبانی از کارگاه‌های کوچک عملی می‌شود

رییس اتاق اصناف یزد حمایت از کالای ایرانی با پشتیبانی از کارگاه‌های کوچک عملی می‌شود رییس اتاق اصناف یزد معتقد است‌: حمایت از کالای ایرانی به پشتوانه نیاز دارد و شرط اول آن تأمین بودجه مورد نیاز دستگاه‌های دولتی مرتبط با بخش تولید است تا در مرحله بعد به کارگاه‌ها و تولیدی‌های کوچک تسهیلات داده […]

رییس اتاق اصناف یزد

حمایت از کالای ایرانی با پشتیبانی از کارگاه‌های کوچک عملی می‌شود

رییس اتاق اصناف یزد معتقد است‌: حمایت از کالای ایرانی به پشتوانه نیاز دارد و شرط اول آن تأمین بودجه مورد نیاز دستگاه‌های دولتی مرتبط با بخش تولید است تا در مرحله بعد به کارگاه‌ها و تولیدی‌های کوچک تسهیلات داده شود.

محمدمهدی باغستانی در گفت‌و‌گو با ‌پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، ضمن انتقاد از بی‌توجهی مسؤولان به اصناف به عنوان رکن اصلی تولید در بطن بازار گفت: ‌متأسفانه در شهرستان یزد هیچ‌گونه حمایتی از کارگاه‌های کوچک تولیدی نمی‌شود و تمام نگاه‌ها معطوف به‌کارخانه‌ها و صنایع بزرگ است و به اصناف توجه‌ای نشده است.

وی ادامه ‌داد: باید تسهیلات بانکی به بنگاه‌های کوچک تولیدی داده شود و مشکلات بزرگی چون بیمه از سد راه اصناف برداشته شود. متأسفانه بیمه ما ۳۰ درصد است و آن دسته از بنگاه‌هایی که ۱۰ درصد بیمه پرداخت می‌کنند، هم تحت فشار هستند تا بیمه‌شان به همان ۳۰ درصد بازگردانده شود.

رییس اتاق اصناف یزد اظهار‌ کرد: ‌از طرفی اتباع بیگانه شغل‌های زیادی را در یزد تصاحب کرده‌اند. در حالی که قانون اجازه ورود به شغل‌های خاص را به آنها داده است، امروز ما شاهد ورود و فعالیتشان در بخش پوشاک، کیف‌ و کفش هستیم که در بخش تولید و فروش حضور پررنگ دارند.‌

باغستانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: ‌رهبری تأکید کرده‌اند که از کالای داخلی حمایت شود؛ لذا ارگان‌های دولتی باید با اصناف همکاری بیش‌تری داشته باشند تا شاهد عینی شدن این مهم باشیم.

وی درمورد قاچاق کالا و مبارزه غلط با این مسأله گفت: ‌موضوع دیگر قاچاق است. مبارزه با قاچاق باید از برخورد با واحدهای صنفی کوچک به برخورد جدی با واردکنندگان و پخش‌کنندگان تغییر کند. دیگر همه می‌دانند با ضبط چند ادکلن در هر واحد صنفی نمی‌توان جلوی قاچاق را گرفت. در حالی که پخش‌کننده‌های چنین لوازمی در تمام شهر توزیع دارند و هیچ‌کس جلویشان را نمی‌گیرد.

باغستانی به وضعیت بازار اشاره کرد و گفت: ‌بازار ثبات ندارد و هیچ‌کس مایل به فروش نیست. تولیدکنندگان برای خرید مواد اولیه چون نخ مجبورند به سختی و با قیمت روز خرید کنند؛ در حالی که فروشندگان هیچ میلی به فروش کالاهای‌شان نشان نمی‌دهند چون قیمت‌ها در حال تغییر است و تنها راه تهیه کالای مورد نظر، خرید به قیمت روز است.