مقصر افزایش قیمت گوشت صادرات نیست

رییس شورای تأمین دام کشور مقصر افزایش قیمت گوشت صادرات نیست رییس شورای تأمین دامن کشور ادعای گرانی گوشت به دلیل صادرات دام زنده را رد کرد و گفت: صادرات دام زنده مشروط و در ازای واردات گوشت خالص انجام می‌گیرد که این امر وزن را به سمت واردات سنگین‌تر می‌کند. منصورپوریان در گفت‌وگو با […]

رییس شورای تأمین دام کشور

مقصر افزایش قیمت گوشت صادرات نیست

رییس شورای تأمین دامن کشور ادعای گرانی گوشت به دلیل صادرات دام زنده را رد کرد و گفت: صادرات دام زنده مشروط و در ازای واردات گوشت خالص انجام می‌گیرد که این امر وزن را به سمت واردات سنگین‌تر می‌کند.

منصورپوریان در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین اظهار کرد: ضمن این‌که گوشت به قیمت مصوب وارد می‌شود و از سال گذشته در قیمت آن تغییر ایجاد نشده است.

وی با تأکید بر این‌که قیمت تولید داخل نیز تغییر نکرده است، یادآور ‌شد: افزایش قیمت مربوط به خرده‌فروشی‌‌ها است و بهانه آنها نباید صادرات باشد.

پوریان، با بیان این‌که دام‌‌ها در وزنی صادر می‌شوند که در کشور مشتری ندارند، بیان ‌کرد: در کشور ما دام با وزن سبک مورد استقبال قرار می‌گیرد و در حال‌حاضر فقط دام‌های سنگین از کشور خارج می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات دامداران در کشور، گفت: با افزایش قیمت نهاده‌ها پرواربندان شرایط سختی را می‌گذراند و ایجاد جو منفی برای خروج دام شرایط اقتصادی آنها بدتر خواهد کرد.

رییس شورای تأمین دام کشور خواستار تشدید نظارت بر قصابی‌‌ها شد.