بررسی اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی

رییس فراکسیون اصناف مجلس مطرح‌ کرد بررسی اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی رییس فراکسیون اصناف در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده در دست بررسی در کمیسیون اقتصادی مجلس است و روند نهایی شدن را طی می‌کند و به زودی به برای تصویب به صحن علنی مجلس شورای […]

رییس فراکسیون اصناف مجلس مطرح‌ کرد

بررسی اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی

رییس فراکسیون اصناف در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده در دست بررسی در کمیسیون اقتصادی مجلس است و روند نهایی شدن را طی می‌کند و به زودی به برای تصویب به صحن علنی مجلس شورای اسلامی خواهد آمد.

شهباز حسن‌پور در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران اظهار کرد: کمیسیون اقتصادی با جدیت اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده را دنبال می‌کند و ما امیدواریم پیش از بررسی بودجه در صحن مجلس، گزارش کمیسیون اقتصادی به صحن مجلس ارایه شود.

وی تصریح‌ کرد: در برخی کشور‌ها از حلقه آخر عرضه کالا مالیات بر ارزش افزوده اخذ می‌شود و به عبارتی از مصرف‌کننده نهایی مالیات غیرمستقیم دریافت می‌شود اما در ایران و بسیاری دیگر از کشور‌ها در تمامی حلقه‌ها مالیات اخذ می‌شود.

حسن‌پور در خصوص حمایت حمایت از کالای ایرانی گفت: برای حمایت از کالای ایرانی باید اعتماد مردم جلب شود و متولیان دولتی اقتصاد و تولیدکنندگان بخش خصوصی سهم به سزایی در این مهم دارند.

وی افزود: نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کالای ایرانی برای اقبال عمومی به تولیدات داخلی زمانی مناسب است که اعتماد مردم به کالای ایرانی جلب شود.

رییس فراکسیون اصناف در مجلس شورای‌اسلامی اظهار‌ کرد: کالاهای ایرانی قابل رقابت با بسیاری از کالاهای مشابه خارجی است اما رسانه‌ها در تعامل با کارشناسان اقتصادی و متولیان دولتی و خصوصی اقتصاد باید علل موفق نبودن کشور در این عرصه را مورد واکاوی دقیق قرار دهند.

وی با بیان این‌که تولیدکنندگان داخلی باید برای افزایش کیفیت تولید خود اهتمام بورزند، گفت: با توجه به این‌که هزینه‌های تولید بالاست اما تولیدکنندگان باید کیفیت را در اولویت قرار دهند؛ به عنوان مثال در موضوع خودروسازی، کیفیت از اهمیت زیادی برخوردار است لذا باید جدیت بیش‌تری برای افزایش کیفیت محصولات به‌کار گرفته شود.

وی با بیان این‌که نمره فضای کسب‌‌وکار ایران قابل قبول نیست، اظهار کرد: در زمینه رتبه کسب‌وکار ایران تنها بانک‌مرکزی تأثیر مستقیم ندارد، بلکه همه باید تلاش کنند تا پنجره واحد که در قانون به آن تأکید شده است، راه‌اندازی شود.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، تأکید ‌کرد: با ارتقاء رتبه فضای کسب‌وکار، مانع فرار سرمایه از کشور می‌شویم که متأسفانه در حال‌حاضر با معضل جذب نشدن سرمایه خارجی مواجه هستیم و اگر پنجره واحد اجرایی شود، جذب سرمایه‌گذار خارجی در بحث کسب‌وکار فراهم می‌شود.