همایش فرصت‌های اقتصادی ایران ‌و اقلیم در اربیل عراق برگزار می‌شود

همایش فرصت‌های اقتصادی ایران ‌و اقلیم در اربیل عراق برگزار می‌شود سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل از برگزاری همایش فرصت‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق با مشارکت مقامات دولتی و اتاق‌های بازرگانی ‌و فعالان اقتصادی عراق ‌و ایران در اربیل خبر داد. به گزارش ایرنا‌، مرتضی عبادی با اعلام این مطلب […]

همایش فرصت‌های اقتصادی ایران ‌و اقلیم در اربیل عراق برگزار می‌شود

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل از برگزاری همایش فرصت‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق با مشارکت مقامات دولتی و اتاق‌های بازرگانی ‌و فعالان اقتصادی عراق ‌و ایران در اربیل خبر داد.

به گزارش ایرنا‌، مرتضی عبادی با اعلام این مطلب به رسانه‌ها گفت: همایش اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق در تاریخ ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت سال‌جاری با مشارکت مقامات حکومتی و اتاق‌های بازرگانی و فعالان اقتصادی عراق و ایران در اربیل برگزار می‌شود.

وی افزود: در این همایش که مقامات وزارت بازرگانی و اتاق بازرگانی عراق مشارکت خواهند داشت مقامات وزارت صنعت‌ و معدن ‌و تجارت ‌و همچنین اتاق‌های بازرگانی جمهوری اسلامی ایران نیز حضور خواهند داشت.

سرکنسول جمهوری‌اسلامی‌ایران در اربیل عراق اضافه ‌کرد: استانداران اربیل، سلیمانیه، دهوک، حلبجه و فرمانداران مناطق گرمیان و راپرین در زمره دعوت‌شدگان محلی در کردستان عراق و فعالان اقتصادی در استان‌های بغداد، نینوا و کرکوک نیز در زمره مهمانان خواهند بود.

عبادی در ارتباط با هدف برگزاری همایش مذکور نیز اظهار‌کرد: همایش اقتصادی مشترک ایران و اقلیم در اربیل یک رویداد بزرگ اقتصادی است که در شناخت فرصت‌‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری ‌و بازرگانی، گردشگری‌، سرمایه‌گذاری مشترک با اهمیت تلقی می‌شود.

در پی سفر نیچروان بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق به تهران در سال گذشته و دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط اقتصادی‌ و سیاسی در اولویت‌های اول این منطقه قرار گرفت.