نیازی به حراج سکه نیست

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام ‌کرد نیازی به حراج سکه نیست رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: پس از فروش ۴۸۵ هزار قطعه سکه تمام و نیم بهار آزادی، دیگر نیازی به حراج سکه نیست. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از سایت خبری اتاق تهران محمد کشتی‌آرای با بیان این‌که به حراج […]

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام ‌کرد

نیازی به حراج سکه نیست

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: پس از فروش ۴۸۵ هزار قطعه سکه تمام و نیم بهار آزادی، دیگر نیازی به حراج سکه نیست.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از سایت خبری اتاق تهران محمد کشتی‌آرای با بیان این‌که به حراج دوباره سکه توسط بانک کارگشایی نیاز نیست، اظهار کرد: اکنون سکه لازم برای پاسخ به تقاضای بازار تأمین شده است و حباب بیش از ۲۰۰ هزار تومانی در قیمت سکه که تحت تأثیر دیگر عوامل بیش‌تر هم شده بود، به ۶۰تا ۷۰ هزار تومان کاهش یافته است.

وی افزود: هیجان و التهاب خرید در بازار باعث شد قیمت سکه در زمستان سال گذشته افزایش پیدا کند اما خوشبختانه بانک‌مرکزی به موقع وارد بازار شد و با حراج سکه به خصوص پیش‌فروش سکه و تنوع در تاریخ سر رسید از التهاب بازار کم کرد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه ‌داد: اکنون قیمت طلا و سکه در داخل کشور با توجه به کاهش تقاضا کمتر شده است و به وضعیت ثبات رسیدیم.

کشتی‌آرای با بیان این‌که از سوی دیگر در یک هفته گذشته قیمت طلا در بازارهای جهانی کاهش یافته و بر قیمت طلا و سکه در ایران هم اثر مثبت بر جای گذاشته است، گفت: در چند روز گذشته قیمت سکه در بازار داخل ۴۵هزار تومان کاهش یافته است که نشان می‌دهد توقف حراج یا پیش‌فروش سکه توسط بانک‌مرکزی تأثیر منفی در بازار ندارد و نیازی به ادامه آن نیست. وی تأکید کرد: اکنون بازار فعال است اما در شرایط تعادل قرار دارد و به نظر نمی‌رسد در آینده عاملی این تعادل را بر هم بزند. به گفته کشتی‌آرای یکی از عوامل مؤثر در ثبات و تعادل امروز بازار سکه اعلام نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومان برای دلار و یکسان‌سازی نرخ ارز با تلاش دولت بود.

وی یادآورشد: پیش از تثبیت نرخ ارز در این بازه قیمت سکه تا دو میلیون تومان هم افزایش یافت اما بعد از اعلام نرخ توسط دولت و سیاست‌های ارزی جدید، بازار آرام گرفت و قیمت‌ها کمتر شد.