نماینده اتاق اصناف ایران شبکه توزیع کشور سنتی است نماینده اتاق اصناف ایران در استان خراسانجنوبی شهرستان قائنات با اشاره به بازاریابی و فروش در اقتصاد گفت: برای حمایت از تولید داخلی باید بازار فروش محصولات و زمینههای حضور کالاهای ایرانی در بازارهای جهانی را فراهم کرد. حسن مالکینژاد در گفتوگو با پایگاه اطلاعرسانی اتاق […]
نماینده اتاق اصناف ایران
شبکه توزیع کشور سنتی است
نماینده اتاق اصناف ایران در استان خراسانجنوبی شهرستان قائنات با اشاره به بازاریابی و فروش در اقتصاد گفت: برای حمایت از تولید داخلی باید بازار فروش محصولات و زمینههای حضور کالاهای ایرانی در بازارهای جهانی را فراهم کرد.
حسن مالکینژاد در گفتوگو با پایگاه اطلاعرسانی اتاق اصناف ایران اظهار کرد: حمایت از تولیدکننده و تکریم مصرفکننده، تولید کالاهای متنوع و با کیفیت، عرضه محصولات با قیمت مناسب و فراهم کردن رضایت مشتری در جهت تأمین اقلام مورد نیاز و همچنین تبلیغات مناسب از دیگر اولویتهای حمایت از تولید داخلی به شمار میرود.
وی تصریحکرد: تقویت روحیه ملی و مردمی برای حمایت از کالای ایرانی مهم است و افزایش تولیدات داخلی مستلزم بالا بردن کیفیت کالا و جلوگیری از واردات بیرویه کالای قاچاق است.
مالکینژاد، با بیان اینکه شبکه توزیع کشور سنتی است، افزود: نظام توزیع کشور باید به سمت به روز شدن حرکت کند. درصد قابل توجهی از سود حاصل از تولید در مسیر سنتی بودن نظام توزیع هدر میرود و لذا وجود یک سیستم مناسب و مطلوب توزیع کالا که منجر به حذف نقش واسطهگران و دلالان شود، لازم است تا حقوق تولیدکنندگان و مصرفکنندگان را رعایت و توسعه بازار داخلی نیز فراهم شود.
وی بر ضرورت حذف دلالان و واسطهها از چرخه توزیع کالا تأکید کرد و گفت: ورود دلالان بدون مکان و نداشتن فعالیتهای مشخص واسطهها، کنترل آنان از سوی نهادهای نظارتی را با مشکل روبهرو کرده است. دلالان کالا را با قیمت نازل از تولیدکننده خریداری و با درصد قابلتوجهی سود عرضه میکنند که این خود یک معضل اساسی برای تولید داخلی است.
رییس اتاق اصناف قائنات اظهارکرد: بالا بودن نرخ تأمین منابع مالی از جمله مشکلات فراروی تولید است و تا زمانی که تعادلی در نرخ سود مربوط به تأمین منابع مالی شکل نگیرد، نمیتوانیم از بخشهای غیرفعال تولید استفاده کنیم.
وی با این که هم اکنون کمتر از نیمی از ظرفیت واحدهای تولیدی استفاده میشود، افزود: از اینرو تنها راهی که میتوان از حداکثر ظرفیتها استفاده کرد؛ تأمین منابع مالی بخشهای تولیدی است ضمن اینکه برای ترویج مصرف کالای داخلی باید از ورود کالاهای مشابه خارجی با هدف حمایت از تولید داخلی جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه با ورود و توزیع کالای قاچاق در داخل کشور، هیچ تولیدکنندهای حتی در دنیا نمیتواند با این کالاها رقابت کند، افزود: بستن مرزها و جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق و همچنین نظارت بر توزیع کالاها در بازار میتواند زمینههای لازم را برای حمایت از تولید ملی فراهم کند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.