تصمیم‌های ناگهانی تأمین‌اجتماعی مصداق رفتار خصمانه با بخش تولید است

رییس کمیسیون صنعت اتاق تهران تصمیم‌های ناگهانی تأمین‌اجتماعی مصداق رفتار خصمانه با بخش تولید است مناقصه‌مزایده ـ رییس کمیسیون صنعت اتاق تهران با بیان این‌که بدرفتاری سازمان تأمین‌اجتماعی نسبت به واحدهای تولیدی عجیب است، گفت: بازرسان تأمین‌اجتماعی در بازرسی‌ها به دفاتر گذشته رجوع می‌کنند که برخلاف قانون است. در کار بازرسی دفاتر، بازرسان حتی خریدوفروش […]

رییس کمیسیون صنعت اتاق تهران

تصمیم‌های ناگهانی تأمین‌اجتماعی مصداق رفتار خصمانه با بخش تولید است

مناقصه‌مزایده ـ رییس کمیسیون صنعت اتاق تهران با بیان این‌که بدرفتاری سازمان تأمین‌اجتماعی نسبت به واحدهای تولیدی عجیب است، گفت: بازرسان تأمین‌اجتماعی در بازرسی‌ها به دفاتر گذشته رجوع می‌کنند که برخلاف قانون است. در کار بازرسی دفاتر، بازرسان حتی خریدوفروش را پیمان تلقی می‌کنند تا از این محل هم درصدی را به عنوان حق تأمین‌اجتماعی از کارفرما دریافت کنند.

به گزارش مناقصه‌مزایده، مهدی‌پورقاضی تصریح‌کرد: از دیگر تخلفات بازرسان تأمین‌اجتماعی مسدود کردن حساب کارفرما به دلیل عدم انجام تعهدات است و البته این مسدود کردن حساب بدون هیچ اخطار قبلی یا دعوت از کارفرما برای حضور در هیأت‌های حل اختلاف انجام شده است.

وی افزود: تصمیم‌های ناگهانی سازمان تأمین‌اجتماعی بدون تمایل به همکاری با کارفرمایان مصداق رفتار خصمانه با بخش تولید است.

رییس کمیسیون صنعت اتاق تهران یادآورشد: این سازمان توجهی ندارد که از محل پرداخت‌های کارفرمایان و کارگران است که درآمد دارد اما در شرایط کنونی هم کارگر و هم کارفرما از خدمات تأمین‌اجتماعی ناراضی‌ هستند.

پورقاضی تأکیدکرد: کارگران با پوشش بیمه‌ای تأمین‌اجتماعی خدمات مناسب را دریافت نمی‌کنند و کارفرمایان به دلیل تحمیل هزینه‌های غیرمنطقی و غیراصولی از سوی این سازمان ناراضی هستند. تأمین‌اجتماعی اکنون تبدیل به سازمانی با دریافتی زیاد و خروجی کم شده است تا جایی که هیچ یک از مشتریانش از آن رضایت ندارند.

وی دلیل عمده رفتار عجیب سازمان تأمین‌اجتماعی را مدیریت نادرست و مشکلات مالی آن دانست و گفت: این سازمان دچار کمبود منابع مالی شده است، به مراکز درمانی، پزشکان و داروخانه‌ها بدهکار است و بنگاه‌های اقتصادی را مدیریت می‌کند که هیچ بازدهی ندارد و البته هزینه‌ساز هم هست. وضعیت این سازمان شبه دولتی نیازمند بازنگری است.

پور‌قاضی در پایان افزود: فکر می‌کنم اگر از مشتریان سازمان تأمین‌اجتماعی نظرسنجی کنید به رضایتی بسیار کم‌تر از سطح مطلوب می‌رسید. به نظر من میزان رضایت از این سازمان عددی زیر ۲۵ درصدی خواهد بود.