عدم دریافت و تبدیل ریال در عراق شایعه است

رییس اتاق بازرگانی ایران ‌و عراق عدم دریافت و تبدیل ریال در عراق شایعه است رییس اتاق بازرگانی ایران ‌و عراق با تکذیب عدم تبدیل و دریافت ریال ایران از سوی صرافی‌‌ها و تجار عراق گفت: صرافی‌‌ها و مغازه‌ها هیچ امتناعی از دریافت ریال ایران انجام نمی‌دهند و به راحتی خرید و فروش صورت می‌گیرد. […]

رییس اتاق بازرگانی ایران ‌و عراق

عدم دریافت و تبدیل ریال در عراق شایعه است

رییس اتاق بازرگانی ایران ‌و عراق با تکذیب عدم تبدیل و دریافت ریال ایران از سوی صرافی‌‌ها و تجار عراق گفت: صرافی‌‌ها و مغازه‌ها هیچ امتناعی از دریافت ریال ایران انجام نمی‌دهند و به راحتی خرید و فروش صورت می‌گیرد.

به گزارش میزان، تغییرات بازار ارز موجب شد قیمت ارز به صورت فزاینده‌ای افزایش یابد تا جایی که دولت تصمیم گرفت تک نرخی کردن ارز را در دستور کار قرار دهد تا بتواند جلوی هیجانات کاذب بازار را بگیرد.

اما تمام این تحولات موجب نشد تا شایعات در بازار ارز فروکش کند به نوعی که حتی شایعات پای کشورهای همسایه را نیز به میان کشید. تا جایی که شنیده شد صرافی‌‌ها در عراق از تبدیل ریال به دینار و سایر ارز‌ها خودداری می‌کنند و تجار عراقی نیز از دریافت ریال ایرانی سرباز می‌زنند.

در همین رابطه یحیی‌آل‌اسحاق، رییس اتاق مشترک ایران‌ و عراق در گفت‌و‌گو با میزان در پاسخ به این سؤال که آیا خبر عدم تبدیل و دریافت ریال ایران از سوی صرافی‌‌ها و تجار عراق صحت دارد یا خیر، اظهار‌کرد: همچین موضوعی صحت ندارد و ریال ایران در عراق همچون گذشته مورد قبول واقع می‌شود.

وی افزود: صرافی‌‌ها و مغازه‌ها هیچ امتناعی از دریافت ریال ایران انجام نمی‌دهند و به راحتی خرید و فروش صورت می‌گیرد.

رییس اتاق مشترک ایران ‌و عراق گفت: در بازار عراق قیمت اجناس که به زوار اعلام می‌شود نیز تماماً به صورت ریالی است و تمام صحبت‌‌ها درباره عدم دریافت ریال ایران در عراق کذب است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.