ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد باز می گردد

رییس اتاق بازرگانی خراسان‌شمالی: راهکار اصلی سیاست‌های ارزی؛ ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد باز می گردد رییس اتاق بازرگانی خراسان‌شمالی یکی از اصلی‌‌ترین اولویت‌ها در سیاست‌های ارزی را ‌بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور عنوان کرد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی خراسان‌شمالی، محمدصمدی در جلسه رسیدگی […]

رییس اتاق بازرگانی خراسان‌شمالی: راهکار اصلی سیاست‌های ارزی؛

ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد باز می گردد

رییس اتاق بازرگانی خراسان‌شمالی یکی از اصلی‌‌ترین اولویت‌ها در سیاست‌های ارزی را ‌بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور عنوان کرد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی خراسان‌شمالی، محمدصمدی در جلسه رسیدگی با مشکلات صادرکنندگان و وارد‌کنندگان استان یکی از اصلی‌‌ترین اولویت‌ها در سیاست‌های ارزی را ‌بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور عنوان‌کرد.

وی بر ایجاد بستر مناسب برای افزایش صادرات به بازارهای هدف تأکید‌کرد و گفت: حمایت از صادرکنندگان باید با نهایت سرعت و دقت انجام شود تا بتوانیم از منابع ارزی حاصل از صادرات به بهترین نحو در مدیریت منابع ارزی کشور استفاده کنیم.

صمدی افزود: بر همین اساس دولت باید به دنبال ایجاد فضای آرام و امن به منظور تسهیل در فعالیت صادر‌کنندگان و وارد‌کنندگان باشد.

رییس اتاق بازرگانی خراسان‌شمالی ازجمله مشکلات ‌صادرکنندگان را کم ‌توجهی به قوانین و معافیت‌های مالیاتی برای صادرکنندگان، بالا بودن سود تسهیلات بانکی، وجود مشکلات مالیاتی به خصوص مالیات بر ارزش افزوده و افزایش نرخ سالیانه آن عنوان کرد.

صمدی افزایش هزینه‌های سوخت و حمل مواداولیه و صدور پروانه‌های مازاد در استان، کمبود نقدینگی ناشی از افزایش قیمت ارز، نوسانات بازار‌، عدم حمایت بانک‌ها از واحدهای تولیدی را از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی و صادرکنندگان استان بیان کرد.

رییس اتاق بازرگانی در رابطه با صدور کارت بازرگانی گفت: صدور کارت بازرگانی به تولید‌کنندگان براساس شرایط قانونی انجام می‌شود و دارندگان کارت حقوقی و کارخانه‌ها اعتبار صدور کارت بازرگانی آنها ۵ ساله است.

وی افزود: همچنین اشخاص حقیقی صدور کارت بازرگانی آنها یک‌ساله است بنابراین بازرگانی که دو سال از اعتبار کارت بازرگانی آنها بگذرد به منزله نداشتن کارت بازرگانی تلقی می‌شود.

صمدی متذکر شد: اتاق بازرگانی در راستای حل مشکلات واحدهای تولیدی و صادرکنندگان استان همواره همراه و حامی تولیدکنندگان است.