کشور به تأمین مالی پروژه‌ها از طریق بازار سرمایه نیاز دارد

رییس اتاق بازرگانی کرمان کشور به تأمین مالی پروژه‌ها از طریق بازار سرمایه نیاز دارد رییس اتاق بازرگانی کرمان گفت: کشور به تأمین مالی پروژه‌ها از طریق بازار سرمایه نیاز دارد زیرا در شرایط فعلی تأمین مالی تنها از طریق منابع بانکی امکان‌پذیر نیست. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی کرمان، سیدمهدی […]

رییس اتاق بازرگانی کرمان

کشور به تأمین مالی پروژه‌ها از طریق بازار سرمایه نیاز دارد

رییس اتاق بازرگانی کرمان گفت: کشور به تأمین مالی پروژه‌ها از طریق بازار سرمایه نیاز دارد زیرا در شرایط فعلی تأمین مالی تنها از طریق منابع بانکی امکان‌پذیر نیست.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی کرمان، سیدمهدی طبیب‌زاده اظهارکرد: در ایران و کرمان تأمین مالی به دلیل سخت‌تر شدن شرایط سرمایه‌گذاری‌های خارجی و عدم وجود فاینانس خارجی به دلیل نبودن ضمانت‌های مطمئن و همچنین محدودیت منابع بانک‌ها از اساسی‌‌ترین مسایل توسعه است.

وی در ادامه از فعالان حوزه بازار سرمایه درخواست کرد راهکار ورود پروژه‌های نیازمند تأمین مالی به این بازار را ارایه دهند و ادامه‌داد: در استان کرمان برای تحقق رشد ۸ درصدی و ایجاد اشتغال، باید سالانه ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شود که می‌تواند بخشی از این تأمین مالی از طریق بازار سرمایه باشد.

رییس اتاق بازرگانی کرمان بیان‌کرد: اتاق در راستای وظایف خود به راه‌اندازی بورس به عنوان مجموعه‌ای که شفافیت ایجاد می‌کند، تأکید دارد و در همین راستا به دنبال راه‌اندازی بورس کالا به ویژه در محصولاتی مانند پسته، خرما و محصولات کشاورزی جنوب است.

طبیب‌زاده، خاطرنشان‌کرد: اتاق کرمان با هر نوع فعالیتی که بازار سرمایه و فعالیت‌های بورس در کرمان را توسعه دهد همراهی و همکاری می‌کند و امیدوار است که همکاری بخش خصوصی، دانشگاه و بازار سرمایه آثار خوبی را به همراه داشته باشد.