هیچ‌گونه کمبود کالایی در بازار وجود ندارد

رییس اتحادیه بنکد‌اران موادغذایی‌ هیچ‌گونه کمبود کالایی در بازار وجود ندارد رییس اتحادیه بنکد‌اران موادغذایی تهران معتقد است: با وجود تمام فراز و نشیب‌‌ها در حال حاضر هیچ‌گونه کمبود کالایی وجود ندارد و فقط روغن‌نباتی بود که با افزایش قیمت ۹ درصدی همراه شد اما در بازار به اندازه کافی وجود دارد. محمدآقاطاهر در گفت‌و‌گو […]

رییس اتحادیه بنکد‌اران موادغذایی‌

هیچ‌گونه کمبود کالایی در بازار وجود ندارد

رییس اتحادیه بنکد‌اران موادغذایی تهران معتقد است: با وجود تمام فراز و نشیب‌‌ها در حال حاضر هیچ‌گونه کمبود کالایی وجود ندارد و فقط روغن‌نباتی بود که با افزایش قیمت ۹ درصدی همراه شد اما در بازار به اندازه کافی وجود دارد.

محمدآقاطاهر در گفت‌و‌گو با ‌پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران اظهارکرد: در حال حاضر برنج خارجی با کاهش قیمت در بازار به فروش می‌رسد. دولت به واردکنندگان ارز اختصاص داد تا بتوانند واردات را سرعت ببخشد. از طرفی قیمت حبوبات به دلیل وارداتی که صورت گرفته، کاهش پیدا کرده است. همچنین شکر و قند زیر قیمت واقعی آن در بازار پخش می‌شود و کارخانه‌ها از ۳۰ تا ۸۰ تومان کم‌تر از قیمت واقعی هر کیلو شکر، آن را عرضه می‌کنند.

وی ادامه‌داد: کنسرو و رب‌گوجه افزایش قیمت یافته است. در مورد لبنیات افزایش قیمت‌ها پیش‌بینی شده اما همچنان قیمت‌ها ثابت است و با همان نرخ‌های قبلی به فروش می‌رسد. در حال حاضر هیچ‌گونه کمبود کالایی وجود ندارد.

آقاطاهر اظهار‌کرد: خرید و فروش‌ در واحدهای صنفی و فروشگاه‌های بزرگ متفاوت است. فروشگاه‌های زنجیره‌ای به دلیل تخفیفی که می‌گیرند، به خریداران هم تخفیف می‌دهند اما فروشگاه‌هایی که در سطح شهر هستند چنین امکانی را ندارند. از طرفی خرید عمده برای فروشگاه‌های کوچک هم متفاوت است.

وی گفت: عده‌ای نقد خرید می‌کنند و عده‌ای چک می‌دهند یا دیرتر پرداخت می‌کنند که مسلماً قیمت‌های عمده‌فروشی در این وضعیت متفاوت می‌شود. اگر بخواهیم سیستم توزیع را یکپارچه فرض کنیم که تمام قیمت‌ها در سطح شهر و یا کشور یکسان باشد؛ باید بگویم چنین امکانی در حال حاضر وجود ندارد.