مواداولیه متهم اصلی افزایش قیمت‌هاست

مواداولیه متهم اصلی افزایش قیمت‌هاست در حالی که قیمت برخی از کالا‌‌ها در بازار افزایش یافته، تولیدکنندگان متفق‌القول یکی از دلایل افزایش قیمت‌ها را، گران شدن مواداولیه به دلیل سودجویی برخی افراد عنوان می‌کنند. به گزارش میزان، با آغاز سال جدید و تغییرات قیمت ارز قیمت برخی از کالا‌‌ها افزایش یافت و تولیدکنندگان سایر کالا‌‌ها […]

مواداولیه متهم اصلی افزایش قیمت‌هاست

در حالی که قیمت برخی از کالا‌‌ها در بازار افزایش یافته، تولیدکنندگان متفق‌القول یکی از دلایل افزایش قیمت‌ها را، گران شدن مواداولیه به دلیل سودجویی برخی افراد عنوان می‌کنند.

به گزارش میزان، با آغاز سال جدید و تغییرات قیمت ارز قیمت برخی از کالا‌‌ها افزایش یافت و تولیدکنندگان سایر کالا‌‌ها نیز درخواست افزایش قیمت دادند.

اما، در این بین اکثر تولیدکنندگان متفق‌القول یکی از دلایل افزایش قیمت کالا‌‌ها یا در خواست برای افزایش قیمت را گران شدن مواداولیه عنوان می‌کنند که با شدت زیادی رشد کرد.

در همین رابطه علی‌ مرادی، رییس اتحادیه سازندگان ‌و فروشندگان ظروف آلومینیم در گفت‌وگو با میزان با بیان این‌که نرخ مواداولیه در سال جدید ۲۰ درصد افزایش داشته است، اظهارکرد: شمس آلومینیم با قیمت ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان به دست تولیدکننده می‌رسد بنابراین قیمت تمام شده بالا می‌رود در نتیجه خریداران با توجه به قیمت رغبت برای خرید ندارند.

همچنین رسول‌شجری نیز در گفت‌وگو با میزان گفته بود: برخی از واردکنندگان مواد اولیه را با ارز ۳۸۰۰ تومانی وارد کردند اما، می‌خواهند با قیمت بالاتر به فروش برسانند و در حال حاضر نسبت به گذشته حتی ۴۰ تا ۵۰ درصد گران‌تر می‌فروشند و از بازار سوء‌استفاده کردند.

محمدجواد کرمی، رییس اتحادیه نان‌های فانتزی (حجیم و نیمه‌حجیم) نیز در گفت‌وگو با میزان در این باره اظهار‌کرده بود: با توجه به افزایش قیمت مواداولیه شامل روغن و بهبوددهنده‌ها، قیمت نان پس از ماه مبارک رمضان ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

حمیدرضا غزنوی، سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی نیز در گفت‌وگو با میزان درباره دلایل افزایش قیمت لوازم خانگی گفت: متوسط افزایش قیمت لوازم خانگی داخلی ۷ درصد بود که آن هم به دلیل افزایش نرخ ارز و قیمت مواداولیه بوده است.

از صحبت‌های اکثر تولیدکنندگان این‌گونه می‌توان نتیجه گرفت که با تغییرات نرخ ارز برخی از افراد از این فضا سوءاستفاده کرده و با گران کردن قیمت مواداولیه به دنبال سودجویی و پر کردن جیب خود هستند.

این سوء‌استفاده در حالی از سوی این افراد صورت می‌گیرد که عملاً به دلیل افزایش قیمت کالاها، متضرر اصلی در این زمینه مردم هستند که برای تأمین مایحتاج خود دچار مشکل می‌شوند و در این زمینه مسؤولان دولتی باید تدابیری بیندیشند تا مواداولیه با قیمت ارزان‌تر به دست تولیدکنندگان برسد تا بتوان روند افزایشی قیمت‌ها را متوقف کرد.