حمایت از تولید جزو اولویت‎های اصلی دولت نیست

نایب رییس اتاق ایران حمایت از تولید جزو اولویت‎های اصلی دولت نیست نایب رییس اتاق ایران گفت: متأسفانه شعار دولت در حمایت از تولید هیچ‎گاه عملی نشد و این موجب گلایه‎مندی جدی تولیدکنندگان شده است. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی لرستان، حسین‌سلاح‌ورزی اظهار‌کرد: حمایت از تولید نه تنها در اولویت کاری […]

نایب رییس اتاق ایران

حمایت از تولید جزو اولویتهای اصلی دولت نیست

نایب رییس اتاق ایران گفت: متأسفانه شعار دولت در حمایت از تولید هیچگاه عملی نشد و این موجب گلایهمندی جدی تولیدکنندگان شده است.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی لرستان، حسین‌سلاح‌ورزی اظهار‌کرد: حمایت از تولید نه تنها در اولویت کاری دولت قرار نگرفته بلکه جزو اولویتهای اصلی آن نیست.

وی با اشاره به این‌که بخشی از تلاطمهای ایجاد شده در حوزه تولید و صنعت ناشی از محیط کسب ‌و کار است، عنوان‌کرد: عوامل محیط کسب ‌و کار خارج از اختیار مدیریتی مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی است.

رییس اتاق بازرگانی لرستان با اشاره به تأثیر عواملی مانند تحریمهای قبل از برجام، نوسانات کلی در اقتصاد و شرایط فعلی فراهم شده در ایجاد اختلال در فعالیت بنگاههای تولیدی بیان‌کرد: بخشی از مشکلات به نحوه مدیریت بنگاه‌ها برمیگردد، اما بخش عمدهای از مسایل خارج از اراده آنها است.

سلاح‌ورزی افزود: در حالی تولیدکنندگان تأثیرات ناشی از تحریم‌ها را تحمل کرده و مواداولیه با نرخ ارز کنونی میخرند که وزارت کار بیتوجه به شرایط اقتصادی دستمزد نیروهای کار را ۲۰ درصد افزایش داده و از سوی دیگر سازمان تأمین اجتماعی تنها به فکر وصول منابع خود است.

وی با اشاره به گلایه جدی تولیدکنندگان از دولت دوازدهم تأکید کرد: نه تنها تولید اولویت اول دولت نیست، بلکه جزو اولویتهای اولیه نیز محسوب نمیشود، اگر چه شعار رییس‌جمهور حمایت از تولیدکنندگان بود، اما در عمل این اتفاق رخ نداده است، از سویی تصمیمات بدون مشورت گرفتن از فعالان بخش خصوصی و توجه به شرایط کنونی اقتصادی اتخاذ میشود.

رییس اتاق بازرگانی لرستان با اشاره به این‌که در دو ماهه اول امسال۲۰ میلیارد دلار ثبت سفارش انجام شده و اگر به همین منوال پیش برویم، تا پایان سال باید ۱۵۰میلیارد دلار واردات داشته باشیم، گفت: این در حالی است که میزان واردات سال گذشته ۵۰ میلیارد دلار هم نبوده است.

۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰