دور زدن بانک مرکزی توسط بانک‎های عامل

عضو خانه صنعت ‌و معدن‌ ایران مطرح‌کرد دور زدن بانک مرکزی توسط بانک‎های عامل عضو خانه صنعت‌ و معدن ایران‌ از موانع بانکی پیش روی صنایع کشور صحبت به میان آورد و از جلسات برگزار شده درباره این موضوع خبر داد و گفت: بانک‎های عامل بانک مرکزی را دور می‌زنند. به گزارش ایانا، پیمان پور‌نصیری […]

عضو خانه صنعت ‌و معدن‌ ایران مطرح‌کرد

دور زدن بانک مرکزی توسط بانکهای عامل

عضو خانه صنعت‌ و معدن ایران‌ از موانع بانکی پیش روی صنایع کشور صحبت به میان آورد و از جلسات برگزار شده درباره این موضوع خبر داد و گفت: بانکهای عامل بانک مرکزی را دور می‌زنند.

به گزارش ایانا، پیمان پور‌نصیری با اشاره به این‌که پس از پرداخت وام، بانک‌ها قانون‌گریزی می‌کنند، گفت: یکی از مهم‌ترین معضلاتی که صاحبان صنعت با آن روبه‌رو هستند و برایشان دردسر می‌شود، نوع برخورد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات، دریافت سود و توجه نکردن یا دور زدن قوانین و بخشنامه‌های بانک مرکزی است.

وی افزود: در جلسات کمیسیون حقوقی ‌و قضایی خانه صنعت، معدن ‌و تجارت ایران که با حضور مقامات قضایی کشور برگزار شده بود، به برخی از مشکلات صنعت در مباحث قانونی و قضایی و مساعدت‌های قوه قضاییه پرداخته شد.

پورنصیری با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۷ و تأکید مقام‌معظم‌رهبری بر تولید ملی، لازمه تولید ملی را حمایت از واحدهای صنفی و صنعتی دانست و گفت: واحدهای صنفی‌ و صنعتی برای گسترش کار و بالا بردن فعالیت‌ها نیاز به وام بانکی دارند که خوشبختانه با حمایت دولت این وام‌‌ها در اختیار واحد‌ها قرار می‌گیرد.

عضو خانه صنعت‌ و معدن‌ ایران ضمن اشاره به محاسبه نرخ سود بانک‌ها، اظهار‌کرد: عدم رعایت رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، عدم رعایت تصویب نامه هیأت وزیران و عدم رعایت تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ باعث شد در کمیسیون با حضور مقامات عالی قضایی جلسات پی در پی را برگزار کردیم که خروجی خوبی هم داشته است.

وی به جلسه کمیسیون حقوقی‌ و قضایی با معاون اقتصادی دادستان کل کشور اشاره کرد و گفت: پس از این نشست و انتقال دغدغه‌های مطرح شده اعضای کمیسیون به دادستان کشور، معاون اقتصادی ایشان نیز بر ورود مستقیم دستگاه قضا برای حل مشکلات واحدهای صنفی مردم تأکید کرد.

عضو کمیسیون حقوقی ‌و قضایی خانه صنعت ایران با اشاره به صحه گذاشتن دادستان کل کشور بر جلسات پی‌درپی این کمیسیون و اعلام ورود مستقیم دستگاه قضا در مسایل صنفی مردم، خاطرنشان‌کرد: طبق دستور صریح دادستان کل کشور، انتظار داریم تمام دادستان‌ها برای رفع مشکلات و مسایل صنفی ورود کنند و کارخانه‌ها را از مشکلات عدیده خارج کنند.