عرضه نکردن کالا به بازار به دلیل احتکار یا اختفاء

عرضه نکردن کالا به بازار به دلیل احتکار یا اختفاء رییس اتاق اصناف ایران با اشاره به عرضه نکردن برخی از محصولات واحدهای صنفی گفت: در این خصوص بهانه‌ای تحت عنوان کمبود و یا نبود کالا چندان مورد تأیید نیست. به گزارش ایمنا، علی‌فاضلی با اشاره به نفروختن محصولات برخی اصناف اظها‌رکرد: نمی‌توان به صورت […]

عرضه نکردن کالا به بازار به دلیل احتکار یا اختفاء

رییس اتاق اصناف ایران با اشاره به عرضه نکردن برخی از محصولات واحدهای صنفی گفت: در این خصوص بهانه‌ای تحت عنوان کمبود و یا نبود کالا چندان مورد تأیید نیست.

به گزارش ایمنا، علی‌فاضلی با اشاره به نفروختن محصولات برخی اصناف اظها‌رکرد: نمی‌توان به صورت کامل عرضه نکردن کالا از سوی برخی از واحدهای صنفی و توزیع‌کنندگان را رد کرد، اما کمبود کالا یا نبود آن در بازار چندان مورد تأیید نیست؛ البته در میان ۳میلیون بنگاه و واحد صنفی قطعاً امکان تخلف به صورت آشکار یا پنهان وجود دارد.

وی با بیان این‌که عرضه نکردن کالا یک تخلف محسوب می‌شود، افزود: مسأله احتکار چندان نمی‌تواند درست باشد اما این موضوع با اختفاء تفاوت دارد. در جاهایی که اختفاء صورت می‌گیرد، بنگاه‌ها مطمئن به تأمین کالای خود برای جایگزینی آن به جای چیزی که فروخته‌اند، نیستند؛ بنابراین باید چنین مسایل و دغدغه‌هایی را رصد کنیم. مسلماً ارزیابی و پایش درست و دقیقی از بازار، انبار‌ها و حتی آنهایی که کالایشان را عرضه نمی‌کنند، داشته‌ایم که در این زمینه اتحادیه‌های صنفی پیشگام بوده و هستند.

رییس اتاق اصناف ایران با تأکید بر این‌که نباید کسی از چنین خلل‌هایی در بازار آسیب ببیند، گفت: باید علت بروز چنین اتفاقاتی را ارزیابی و آسیب‌شناسی کرد و مسلماً با نظارت بیش‌تر و بهتر می‌توان جلوی چنین تخلفاتی را در بازار گرفت. البته در این زمینه ساختار نظارتی در اتاق اصناف ایران چندان قوی نیست و از تعداد کافی نیرو و امکانات در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برخوردار نیستیم که امیدواریم بتوانیم آن را با توجه بیش‌تر مسؤولان تقویت کنیم.