نظرخواهی از بخش خصوصی تبعات تصمیم‌ها را به حداقل می‌رساند

رییس اتاق اصناف مشهد نظرخواهی از بخش خصوصی تبعات تصمیم‌ها را به حداقل می‌رساند رییس اتاق اصناف مشهد معتقد است: زمانی اتفاقی غیرکارشناسی در حوزه قوانین رخ می‌دهد که بدون اظهارنظر بخش خصوصی رخ داده و تبعات منفی خود را بر بازار می‌گذارد، در ادامه با ارتباط و تعاملی که پس از آن شکل می‌گیرد، […]

رییس اتاق اصناف مشهد

نظرخواهی از بخش خصوصی تبعات تصمیم‌ها را به حداقل می‌رساند

رییس اتاق اصناف مشهد معتقد است: زمانی اتفاقی غیرکارشناسی در حوزه قوانین رخ می‌دهد که بدون اظهارنظر بخش خصوصی رخ داده و تبعات منفی خود را بر بازار می‌گذارد، در ادامه با ارتباط و تعاملی که پس از آن شکل می‌گیرد، کمی وضعیت بهبود پیدا می‌کند اما باز هم مشکل اصلی سر جای خود باقی می‌ماند.

محمود بنانژاد در گفت‌و‌گو با ‌پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، در خصوص محاسبه مالیات واحدهای صنفی گفت: در بحث حساب‌های بانکی چند مورد عددهای سنگین طی مراحلی که قانونی هم طی نشده، برگه تشخیص مالیاتی‌ صادر شده که واحد صنفی را ملزم به پرداخت مالیات چند ۱۰ میلیون تومانی می‌کند؛ در حالی‌که مالیات سال قبلِ همان واحد صنفی ۵ میلیون تومان بوده است، این موضوع خطرآفرین است.

وی افزود: برای چنین تصمیماتی نیاز به‌کار کارشناسی دقیق با حضور نمایندگان بخش خصوصی است. برای مثال در موضوع دریافت کارمزد به ازای فروش از طریق کارتخوان مشکل‌ساز بود و موجب افزایش پول نقد می‌شد که خودش مشکلات خاص خودش را به همراه می‌آورد.

بنانژاد معتقد است: برخی مسؤولان پشت درهای بسته تصمیم‌گیری می‌کنند؛ در حالی‌که نظرخواهی از بخش خصوصی تبعات تصمیم‌ها را به حداقل می‌رساند.

رییس اتاق اصناف مشهد در پایان به موضوع مالیات اشاره کرد و گفت: توافقات مالیاتی به صورت کشوری ابلاغ و اجرا می‌شود، در حالی‌که شرایط در تهران با دیگر نقاط کشور متفاوت است. باید سازوکاری اندیشه شود و با دسته‌بندی مالیات را محاسبه کنند. چون این‌گونه افزایش مالیات ۵ درصدی در حق بسیاری از استان‌ها که وضعیت اقتصادی سخت‌تری دارند، اجحاف خواهد شد.